Balkánt varázsolt a Ferihegyre a BKV

2011.10.05. 15:05

Balkáni imázs keltésével végzett Magyarország-gyalázás és tiltott tevékenység miatt tett panaszt egy olvasónk a BKV-nál és a főpolgármesteri hivatalnál, mert a Superjumbo Ferihegyre érkezésekor elavult buszokat és óriási zsúfoltságot tapasztalt a 200-as reptéri buszjáraton. A levelet nekünk is elküldte. A BKV szerint mindössze annyi történt, hogy egy meghibásodott buszt pótoltak egy másik típussal.

Az utas október 2-án buszozott a Liszt Ferenc repülőtérre, amikor levele szerint azt tapasztalta, hogy "a 200-as buszjáraton tiltott módon magaspadlós, rövid kocsiszekrényű (szóló, Ikarus 260-as) autóbusz közlekedett". Ez a levélíró szerint tiltott tevékenység, mivel a BKV szolgáltati szabályzata előírja, hogy a reptéri gyorsjáratra kizárólag alacsonypadlós járművet lehet a buszforgalomba kiadni.

"A kicsi, légkondícionáló nélküli, elavult járművön az utasok összezsúfolódtak, ráadásul a közel egy méter magas padlószint miatt a reptérre tartó, gurulóböröndös utasok fel sem tudtak kászálódni a járműre", folytatja a ferihegyi inferno ismertetését a levél. Sőt: "A zsúfoltság és az aznapi nagy meleg miatt a buszban leírhatatlan, már nem is balkáni, hanem afrikai-indiai tömegnyomor állapotok uralkodtak: böröndjeire rogyott idős zsidó utas, középkorú japán turista pár, akik az ájulás szélén nem értették, hogy miért Bukarestben vannak, amikor ők Budapestre indultak?"

A panaszos szerint ha meghibásodás miatt esett ki az eredeti alacsonypadlós, légkondis Volvo-buszok közül egy, a BKV átcsoportosíthatott volna ugyanilyen típust a közeli 85-ös vonalról. A levélíró azonban rájött arra is, hogy az eset nem véletlenül történt:

"Sajnos a kripto-kommunista kövület BKV vállalatnak alapos oka volt buszszolgáltatás balkániasításával éppen 2011. október 2-án ártania a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérnek és a polgári-konzervatív kormány által vezetett Magyarország hírnevének. Ezen a napon érkezett ugyanis először látogatóba Ferihegyre a világ legnagyobb utasszállító repülőgépe, az európai együttműködésben épített Airbus A-380 típus. A legnagyobb gép leszállása a hazai légiközlekedés és a magyar állam nemzetközi elismertségét bizonyította látványosan és ebbe az örömbe kellett a BKV-nak belepiszkítania." - írja.

Megkérdeztük a BKV-t, mit tud felhozni a mentségére. A sajtóosztály válaszlevele szerint a 200E vonalon valóban csuklós alacsonypadlós járművek közlekednek, ám október 2-án az egyik meghibásodott, ezért pótolni kellett. A tartalékbusz pedig más típus volt.

A lényeg a BKV szerint, hogy a menetrendet tartani tudták, és a rendkívüli pótlásokra nem vonatkozik az a szabály, hogy alacsonypadlós járatot kellett indítani. A BKV részéről leszögezik, hogy a buszsofőrök nem jelentettek utaslemaradást.