További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Napi Gazdaság információi szerint elvi megállapodás született a Duna-parti CET megnyitásáról a főváros és a befektető Porto Investment között, valamint hamarosan nyithat a Rác fürdő is. (Ez utóbbit mi már bejártuk és meglepő dolgokat tapasztaltunk.)
A Gellért-hegy lábánál lévő Rác fürdő és hotel másfél éve elkészült, de vendéget még nem fogadott. A közel nyolcmilliárd forintos fejlesztés beindulását a magánbefektetők és a 25 százalékban tulajdonos főváros vitája, valamint egy ügyészégi vizsgálat késleltette. Utóbbi a közelmúltban bűncselekmény hiánya miatt lezárult és ezzel megnyílt a lehetőség a nyitásra.
A tulajdonos Rác Nosztalgia Kft. hat-hét üzemeltető céggel tárgyal az ötcsillagos hotel beindításáról. A főváros és a hitelező bankok – a Magyar Fejlesztési Bank és az MKB Bank – úgy tűnik, kedvező ajánlat esetén hajlandó a kölcsönök átütemezésére. Amennyiben akad olyan cég, amelyik nyereségesen tudja üzemeltetni a Rácot, akár a jövő év elején megnyithatnak. A használatbavételi engedély 2010 vége óta megvan. Nem késlelteti a megnyitást a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal vizsgálata, amely az ügyészségi vizsgálat lezárását követően indult a fürdő ügyében.
Kedvező fejleményekről érkeztek hírek a CET-központtal kapcsolatban is. A főváros tulajdonában lévő multifunkciós épület megnyitásáról ugyanis elvi megállapodás született a befektető Porto Investment és a Főpolgármesteri Hivatal között. Ennek előfeltétele az volt, hogy a Porto állítsa vissza a korábbi állapotot, vagyis érvénytelenítse az üzemeltetési szerződés felmondását. A napi.hu értesülései szerint ez folyamatban van.
Bár az Állami Számvevőszék (ÁSZ) közelmúltban megjelent jelentésében megállapítja, hogy a fővárosnak 25 évre mintegy 33,4 milliárd forint kiadást jelenthet a beinduló CET (ez 13,2 milliárd forinttal több, mint amennyi a szerződésben szerepel), de a nyitás elhúzódása újabb kiadásokat jelenthet.
A főváros kockázatát növeli az ÁSZ szerint a beruházás megvalósításához felvett hitelhez kapcsolódó csaknem tízmilliárd forint fizetési kötelezettség. Az üzemeltetési szerződés felmondása – amit a Porto hetekkel ezelőtt lépett meg – sem lenne költségmentes és előnyös a fővárosnak, számítások szerint több tízmilliárd forint kártérítési igénnyel kellene számolni. Mindezek feloldására most úgy tűnik, megvan a közös akarat.