Beóvakodott a metróalagútba az Alstom

2012.02.28. 10:35

Elkezdődött az új Alstom-kocsik próbafutása a 2-es metró vonalán. A vonatok a reggeli és délutáni csúcsidőn kívül közlekednek.

A megszokott szovjet szerelvények mellett a napokban az alagútban is találkozhattak az Alstom-próbavonattal azok az utasok, akik csúcsidőn kívül használják a kelet-nyugati metrót.

Alstom és az E-k
Fotó: metroert.hu

A szerelvény a korábbi kritikus hibák kijavításának ellenőrzése (feszültségmentesítési próbák) után, a megfelelő biztonsági intézkedések megtartásával két forgalmi vonat között, állomástávolságban közlekedik.

A Metróért Egyesület üdvözli a próbafutások rendszeres megindulását. Remélik, hogy ezek hamarosan elvezetnek a korszerű szerelvények rendes üzembe állításához, a sokszor balesetveszélyes orosz szerelvények kivonásához.

Mint arról beszámoltunk, az Alstom-kocsik február elején kerületek abba az állapotba, hogy a 4000 kilométeres tesztfutást elkezdjék. (Ezt a távot hiba nélkül kell teljesíteni, ha hibát tapasztalnak, akkor a javítás után le kell nullázni a kilométerszámlálót és újrakezdeni a tesztfutást.)

20090317-01
Fotó: metroert.hu

A BKK szerint a forgalmi vágányokon, üzemidőben, utasszállító vonatok közötti próbafutás szigorú feltételekhez kötött. Ha ezek a feltételek teljesülnek, az utasszállító vonatok között is megjelenik a tesztelt Alstom szerelvény. A próbavonat az állomásokon is megáll majd, de természetesen utasokat nem szállíthat. Amennyiben minden a tervek szerint alakul, a tesztek előreláthatólag márciusban fejeződnek be.

Az első Alstom kocsik 2010-ben érkeztek Budapestre, majdnem két éve már elkészítettük az orosz és a francia metróvonatok összehasonlító tesztjét:

Az első vonat az üzembehelyezési engedélyt terv szerint legkésőbb 2012. július 10-ig kapja meg, és a jelenleg érvényes ütemterv szerint 2012 szeptemberétől szállít utasokat.