Politikai akció volt Várszegi kifúrása

2012.02.29. 06:58

Információink szerint Várszegi Gyula, néhány hete lemondott BKV vezérigazgató egy önkormányzati képviselő politikai akciója miatt nem vállalta a 4-es metró projektigazgatói posztját. Ezt megerősíti egy birtokunkba került levél is, amit a főpolgármester Bolla Tibornak, a BKV új megbízott vezérigazgatójának írt.

Megkerestük az ügyben Tarlós István főpolgármestert, aki a levélben foglaltakat megerősítette, nem beszélt viszont arról, hogy melyik frakció melyik képviselője gyakorolt nyomást az ügyben.

A levél szerint Várszegi egy önkormányzati képviselő politikai jellegű kezdeményezése következményeként nem vállalta a DBR Metro Projektigazgatóság vezetését. Információink szerint a levél tartalma hamar kiszivárgott a BKV-n belül, és számos vezetőt megdöbbentett.

Lapunk önkormányzati képviselőkkel beszélt az ügyben, és az körvonalazódott, hogy a fővárosi Fidesz-frakcióban többeknek nem tetszett Várszegi új pozíciója, méghozzá főként a BKV-nál történt prémiumosztási ügye miatt. Ezért volt olyan képviselő, aki fontos rendelet leszavazását helyezte kilátásba, ha BKV-s bukása után nem sokkal Várszegi lesz a DBR vezetője.

Mint arról beszámoltunk, Várszegi három héttel ezelőtti lemondását a BKV vezérigazgatói posztról sokan annak tudták be, hogy a fennmaradásért küszködő cégnél több százmillió forintnyi prémiumot fizettek ki vezető beosztású munkavállalóknak az engedélyével.

Tarlós Bollának írt levelének másik érdekessége, hogy közli: teljesen átláthatatlanná váltak számára a DBR-nél zajló pénzügyi folyamatok, ezért felkérte a BKV megbízott vezérigazgatóját, hogy vizsgálja ki, hogy állnak a jogi és pénzügyi tekintetben a cég ügyei.

Várszegi Gyula közlekedésmérnök és a közgazdaságtudományok doktora, aki 2010. november 16-án lett a BKV igazgatóságának elnöke, valamint akkor került a BKK igazgatóságába is. Tavaly szeptember 5-én, az addigi vezérigazgató Kocsis István távozásával lett vezérigazgató is.

Várszegi az életrajza szerint korábban dolgozott a Metróbernél, volt a fővárosi önkormányzatnál főtanácsadó közlekedési referensként, míg a rendszerváltás előtt, 1986 és 1988 között, a MÁV vezérigazgatója, míg a hetvenes években a Budapesti Földalatti Vasút igazgatója volt.

A DBR Metró projektigazgatóság egy éve, Klados Gusztáv távozása óta működik vezető nélkül. Jelenleg két projektigazgató-helyettes irányítja a céget: Ilkovics Elza műszaki projektigazgató-helyettes, és a 3 hónapja érkezett (szintén Metróberes múltú) általános projektigazgató-helyettes, Bánki Attila.