A BKK visszautasítja a vádakat

2012.07.26. 13:08

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint nem igaz, hogy a Mercedes-buszok kétszer annyit robbannak le, mint a velük egyidős Ikarusok. Szerintük a csütörtökön megjelent írásban levő adatokat rosszul értelmezte a Blikk.

A BKK írása szerint a valóság az, hogy májusban az Ikarus 415-ösök esetében a flottamérethez arányosított meghibásodásszám 37,76 százalék volt, a Volvo csuklósoknál 26,02 százalék, az Ikarus 412-es alacsonypadlós buszoknál 40,65 százalék. Eközben a VanHool használt buszok 22,37 százalékos, míg a Mercedes Citarok a kezdeti beüzemelési nehézségek miatt 37,14 százalékos értéket mutattak, mely azóta a tapasztalatszerzés nyomán javult.

A közlemény szerint a közel egyidős Ikarusok (412-es típus, 40,65 százalék) többet hibásodtak meg, mint a Citarók a kezdeti nehézségek idején (37,65 százalék), és a különbség az, hogy míg sajnos az Ikarusoknál ez a rossz érték állandósult, a Mercedes Citaronál a tapasztalatok megszerzésével jelentős csökkenést mutat azóta. A Volvo-buszok kiemelkedően rossz értékeit sem igazolják a többi típushoz képest a fenti adatok.

Természetesen az ideális a Központ szerint is az lenne, ha a BKV a VT-Transmanhoz hasonlóan 2-5 százalék körüli értékekkel szolgáltatna, ezt azonban a BKV műszaki üzemeltetésének teljes rendszere, gyakori alkatrészhiányok és részben a buszpark életkora nem biztosítja.

Éppen a fenti értékek jelentős javítását célozva ősztől a BKV teljes buszüzemeltetési rendszerét átszervezik, az alkatrész-ellátástól a szervezeti struktúráig, a járatkimaradások magas értékének csökkentését célozva. Ez azonban nem változtat azon, hogy a BKK szerint a korábban megjelent megállapítások pontatlanok, azok a Blikk félrevezető és egyoldalú cikkén alapszanak.