Teréz
10 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

A BKK midibusztendert ír ki

2012.08.27. 06:58

A Budapesti Közlekedési Központ megint közbeszerzési felhívás közzétételére készül. A várhatóan szeptemberben megjelenő tenderen 60 darab, elsősorban a budai Várban közlekedő, új midibusz üzemeltetésére várnak majd ajánlatokat – írja a Népszabadság.

150 új Mercedes busz jön tavasszal

VT-Transmann nyerte a budapesti buszüzemeltetési tender első szakaszát. Ez azt jelenti, hogy ideális esetben jövő márciusban 75 darab új csuklós és 75 darab új szóló autóbusz áll forgalombaBudapesten. A cég Mercedes Citarókat vásárol, a választásban szerepet játszhat a Mercedes gyár Kecskeméten tervezett bővítési szándéka is.

A lap szerint ezúttal a BKV megrendelő helyett már versenyzőként tűnhet fel a színen, az új előminősítő eljáráson pedig további magyar és külföldi cégek is belépőt szerezhetnek a pályázatokra.

A Népszabadság felidézi, hogy az új személyszállítási törvény megjelenéséig bizonytalan volt a főváros közlekedésszervező holdingjának, a BKK-nak a jogi helyzete, így a közbeszerzési eljárásokat csak a BKV-val közösen indíthatták el. A jogszabály elfogadása viszont lehetővé tette a megrendelői és a szolgáltatói szerep valódi szétválasztását, így a tendereket ezentúl a szervezői, irányítói és ellenőrző feladatokat ellátó BKK hirdeti meg, míg a BKV a lehetséges szolgáltatók egyikeként vehet részt a versenyben.

A Népszabadság azt írja, hogyha a BKV maga venné az új buszokat, akkor 900, illetve 750 forintba kerülne egy hasznos (azaz utas nélküli üres futásoktól mentes) kilométer. Mint írták, a régi Ikarusok 660 és 600 forintért futnak, de ebben nincs se amortizáció, se klíma. A szakszervezetek szerint saját buszokkal évente kétmilliárdot spórolnának, írja a Népszabadság, ami beszámolt arról is, hogy Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint már a kiindulópont téves. Ugyanis a szakszervezetek abból indulnak ki, hogy a BKV 150 új busz megvásárlására kapna bankhitelt, de a BKV addig nem hitelképes, amíg maga előtt görgeti a 2003 és 2009 között felvett 62 milliárdos hitelállományt.