CET-követelést vesz a főváros
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Meggyőzte a Fidesz-frakció Tarlós István főpolgármestert arról, hogy jó üzlet megvásárolni a CET generálkivitelezőjének a beruházó Porto Investment felé fennálló, 800 millió forintos követelését 95 százalékos diszkontáron. Igaz, ehhez két főpolgármester-helyettesnek kellett "felelős jogi nyilatkozatot tenni, hogy az előterjesztés előnyös a fővárosnak".
Diszkontáron (95%-on), 2,7 millió euróért átveszi a CET-projekt generálkivitelezőjének a beruházóval szembeni követelését a főváros; cserébe több garanciát is kap, a WHB ki tudja fizetni az alvállalkozókat, és az épületegyüttest fokozatosan megnyithatják - mondta Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes hétfői sajtótájékoztatóján, a Fővárosi Közgyűlés zárt ülése után.
A városvezető tájékoztatása szerint a testület elfogadta a WHB konzorciummal kötendő megállapodást, így az önkormányzat át tudja venni azt a követelését, amely a beruházó Portóval szemben áll fenn. Ezzel a generálkivitelező ki tudja fizetni az alvállalkozókat, a főváros pedig jótállási, szavatossági garanciákat kap, a lehető legkisebb költséggel be tudják fejezni az építkezést és a létesítmény megszerezheti a használatbavételi engedélyt. Bagdy Gábor azt is elmondta, hogy a Porto a követelést beszámíthatja majd a fővárossal szemben fennálló követeléseibe.
A CET beruházója, a Porto Investment pénteken közölte, hogy beperli a fővárost a szerződés szerint járó teljes összegre és kamataira, összesen 12,5 milliárd forintra, mert Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a cég szerint nem tett semmit a viták rendezéséért. A Porto emlékeztetett: a cég 2011 augusztusában küldte meg a felmondási értesítőt, amelyben felsorolta, hogy szerinte a főváros milyen szerződésszegéseket követett el, és 60 napot adott a rendezésükre. Bagdy Gábor projektfelelős a Porto szerint a vitás pontok megoldása helyett a fővárossal szerződéses viszonyban nem álló generálkivitelezővel tárgyalt követelése megvásárlásáról.
A pénzügyi főpolgármester-helyettes hétfői sajtótájékoztatóján elmondta: a WHB követeléseit 95 százalékos diszkontáron veszi át a főváros, ez összesen 2,7 millió euró, ugyanakkor kap 1,3 millió euró értékű, szavatossági jellegű garanciát és további 375 ezer euró egyéb garanciát.
Még az idén átadják a lakosságnak a kerékpárutat és a mélygarázst, a további részeket pedig a szükséges munkálatok elvégzése és a műszaki szakhatósági és hatósági engedélyeztetés után, a bérlők kiválasztásával párhuzamosan nyitják meg, legkésőbb 2013 őszéig.
Bagdy Gábor arról is beszélt, hogy a beruházásért a főváros még nem fizetett, vitathatónak tartja a projekt minőségét, s várhatóan még lesznek viták a főváros és a Porto között.
Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester azt mondta: a 8,5 milliárd forint értékű munkát nyilván senki nem fogja ajándékba adni a városnak, de a számokat össze kell hasonlítani, az eredeti szerződés szerint 25 év alatt 31 milliárd forintot kellett volna fizetni. Szólt arról is, hogy az előző ülésen a követelésvásárlás mértéke és a hiányzó teljesítésigazolás miatt nem támogatta ugyanezt a javaslatot, de mostanra választ kapott mindenre, és két helyettese, Bagdy Gábor és György István úgynevezett felelős jogi nyilatkozatot tett az ügyben.
A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. A CET (Central European Time) tavaly tavasszal kezdődött műszaki átadás-átvételi eljárását időközben leállították, de a belső beépítéshez nem fogtak hozzá, az épület jelenleg üresen áll.