BKV-s vonalakat kap a Volánbusz

2013.01.03. 20:56 Módosítva: 2013.01.03. 20:57

Átveszi a Volánbusz az BKV agglomerációs járatait május 1-től, erről döntött Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter, írja az iho.hu.

Az új vonalak miatt jelentkező igény kielégítésére a Volánbusz azonnal ki is írt két járműbeszerzési tendert. Az elsőben 132 autóbuszra kérnek ajánlatot bérleti formában, azaz a járművek fenntartása és tárolása a bérbeadó feladata, a Volánbusz csak a sofőrt és a gázolajat adja a kocsikba. Információink szerint ezen a tenderen jó eséllyel indul a BKV, méghozzá a mostani agglomerációs járatok járműállományával - írja a közlekedési szakportál.

A második tendert 114 új buszra írták ki, amik közül 46 csuklós, 68 különböző méretű illetve ajtószámú sima busz. Az iho-nak a VEKE szakértője egyelőre nem tudta érdemben kommentálni a döntést, Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület arra hívta fel a figyelmet, hogy a menetrendtől és díjszabástól függ, előnyős-e a változás. Nagy kérdés az is, hogy a Volánbusz megáll-e Budapest határain belül, ahogy a mostani BKV-járatok, ha nem, akkor párhuzamos járatok kellenének, ami csak "növelné a káoszt és a költségeket".

Az iho.hu által megkérdezett, BKV-hoz közel álló forrás szerint az intézkedés rendkívül átgondolatlan, és nagyon sok kockázatot rejt magában. A név nélkül nyilatkozó szakértő szerint májusig lehetetlen ennyi autóbuszt beszerezni, így a szolgáltatás nagy valószínűséggel akadozva fog elindulni. De a BKV-nak nem ez fog igazán fájni, hanem az, hogy körülbelül 500 BKV-járművezető állását szünteti meg a döntés.

Nemes Gábor, az Egyesült Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint több mint furcsa, hogy ha az állami tulajdonú Volánbusznak tudnak erre pénzt adni, akkor az önkormányzati tulajdonú BKV-nak miért nem tudják biztosítani ugyanezt.