Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

A BKK elkezdte kirakni a Futár-táblákat

2013.04.10. 20:00 Módosítva: 2013-04-10 20:38:42
Megkezdte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) programhoz kapcsolódó utastájékoztató táblák kihelyezését Budapest több pontján.

A BKK szerdai közleménye szerint városszerte 263 új utastájékoztató készüléket helyeznek ki. Eddig 64 helyszínen állították fel az ezeket tartó oszlopokat, és egy részükön már a kijelzők is ott vannak. A kijelzők májustól-júniustól már működőképesek lesznek, a járat számát, útirányát és a megállóba érkezésig várható időt jelzik, de a várható forgalomkorlátozásokról, forgalmi zavarokról is tájékoztatják majd a várakozókat szövegesen és hangban is.

A helyszínek kiválasztásánál fontos szempont volt a BKK közlése szerint a nagy utasforgalom, de a szakemberek a területi elosztást is figyelembe vették, így minden kerületben, és néhány agglomerációs településen is lesznek kijelzők. Eddig az Örs vezér téren, a Blaha Lujza téren és az Árpád híd pesti hídfőjének villamosmegállójában láthatnak ilyen eszközöket - közölte az Index-szel a BKK. Kollégánk szerint érthetetlen, hogy az Árpád-hídnál lévő miért a villamosmegálló közepén van, hiszen ott csak egy irányba megy a villamos, ha előtte száll le az ember, akkor nem látja.

A projekt keretében 2295 járművön helyeznek el többi között fedélzeti számítógépet, GPS-jeladót, ami segítségével lehetővé válik a valós idejű, GPS-alapú nyomkövetés, így a diszpécserek folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését, és az utasok tájékoztatása is pontosabbá válik.

Forgalmi zavaroktól mentes időszakban alapvetően a járművek számjelzése, útiránya (célállomásának neve) és az indulásig hátralévő idő percben kifejezett értéke fog megjelenni, de egyéb információkat (például a jármű alacsonypadlós jellegét) is jelezni kívánják. A forgalmi változásokról és a forgalmi zavarokról futó szöveges és hangos tájékoztatás is meg fog jelenni a berendezéseken.

A telepített berendezések a járatok közlekedéséhez igazodva éjjel-nappal fognak működni. A vakok és gyengénlátók számára – távirányítással – hangos információt szolgáltatnak majd a készülékek.

A helyszínek kiválasztásakor döntő szempont volt, hogy a szolgáltatást igénybe vevők száma környezetéhez képest jelentős legyen. A kijelzős helyszíneket a projekt hatóterületén a szükséges és indokolt mértékig egyenletesen terítve határoztuk meg. Minden kerületben, sőt egyes agglomerációs településeken is lesz kijelző.

A jelenleg már üzemelő régebbi, egyszerűbb felépítésű megállóhelyi és csomóponti elektronikus utastájékoztató eszközök helyét és állapotát is figyelembe vették. Egyes kijelzőket e vizsgálat alapján lecserélnek, másokat nem.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?