Előd
7 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hazudik és pánikot kelt a névtelen levél a BKV szerint

2013.04.15. 21:05 Módosítva: 2013-04-15 21:11:19

A BKV és a BKK közös közleményt adott ki, miután a hétvégén megjelent egy magát az M3-as metrón karbantartóként dolgozó személynek nevező szerző által írt névtelen levél. Az írás szerint a metróvonal több szempontból is kritikus állapotban van. A BKV és a BKK szerint ez nem igaz.

A hivatalos közleményben a BKV és a BKK kifejti, hogy az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítása csak európai uniós források bevonásával, a 2014-ben kezdődő hét éves uniós finanszírozási időszakban kezdődhet el, ugyanakkor a vonal megbízható és biztonságos működtetése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV már az idén megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, valamint folytatja a metrószerelvények biztonságosabbá tételét a független műszaki tanúsító cég által előírtaknak megfelelően.

Hozzáteszik, a sínekkel kapcsolatos munkálatok az éjszakai üzemszünetekben a tervek szerint zajlanak, a kritikus szakaszokat a BKV szakemberei folyamatosan ellenőrzik. A levéllel kapcsolatban pedig azt írják, „egy magát bennfentes szakembernek feltüntető, de névtelenségbe burkolózó levélíróra hivatkozva a Metróért Egyesület hamis állításokat terjeszt az interneten és a sajtóban, mely alkalmas lehet az utasok megfélemlítésére is.”

A BKV és a BKK szerint a szóban forgó levél legsúlyosabb állítása, hogy a használt síneken hajszálrepedések találhatók. A közlemény szerint ez az állítás azonban nem lehet igaz, mivel a BKV ezidáig csak új sínszálakat vásárolt, összesen 3000 méter hosszban, további 12000 méter ugyancsak új állapotú sínszál beszerzése pedig másfél hónap múlva esedékes. Hozzáteszik továbbá, hogy a használt sínek vásárlásával kapcsolatban még folynak a tárgyalások a MÁV-val, valótlan tehát az az információ, miszerint a használt síneken bárki hajszálrepedéseket találhatott volna. Amint írják, „a síncserét saját kapacitásából végzi el a BKV, s a munkavégzés során természetesen elsőbbséget élvez a veszélyesebbnek ítélt hibahelyek kezelése. Ahol indokolt, ott a rögzítőelemeket is cserélni fogjuk.”

A név nélküli levél további kijelentéseit is tagadja a közlemény: „Korábban is azt állítottuk, hogy az Alstom-szerelvények teljes körű beüzemelését követően az M2-es metróvonalról felszabaduló metrókocsik közül 20-at átirányítunk az M3-as vonalra. Ettől a tervtől azóta sem tértünk el, ezért a névtelen levélíró ezzel kapcsolatos felvetése sem állja meg a helyét.”

A BKK és a BKV egyaránt elhatárolódik a sajtóban vagy az interneten megjelenő, név nélküli, „állítólagos munkavállalói nyilatkozatoktól”.