Hazudik és pánikot kelt a névtelen levél a BKV szerint

2013.04.15. 21:05 Módosítva: 2013.04.15. 21:11

A BKV és a BKK közös közleményt adott ki, miután a hétvégén megjelent egy magát az M3-as metrón karbantartóként dolgozó személynek nevező szerző által írt névtelen levél. Az írás szerint a metróvonal több szempontból is kritikus állapotban van. A BKV és a BKK szerint ez nem igaz.

A hivatalos közleményben a BKV és a BKK kifejti, hogy az M3-as metróvonal járműparkjának és infrastruktúrájának teljes megújítása csak európai uniós források bevonásával, a 2014-ben kezdődő hét éves uniós finanszírozási időszakban kezdődhet el, ugyanakkor a vonal megbízható és biztonságos működtetése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV már az idén megkezdte a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, valamint folytatja a metrószerelvények biztonságosabbá tételét a független műszaki tanúsító cég által előírtaknak megfelelően.

Hozzáteszik, a sínekkel kapcsolatos munkálatok az éjszakai üzemszünetekben a tervek szerint zajlanak, a kritikus szakaszokat a BKV szakemberei folyamatosan ellenőrzik. A levéllel kapcsolatban pedig azt írják, „egy magát bennfentes szakembernek feltüntető, de névtelenségbe burkolózó levélíróra hivatkozva a Metróért Egyesület hamis állításokat terjeszt az interneten és a sajtóban, mely alkalmas lehet az utasok megfélemlítésére is.”

A BKV és a BKK szerint a szóban forgó levél legsúlyosabb állítása, hogy a használt síneken hajszálrepedések találhatók. A közlemény szerint ez az állítás azonban nem lehet igaz, mivel a BKV ezidáig csak új sínszálakat vásárolt, összesen 3000 méter hosszban, további 12000 méter ugyancsak új állapotú sínszál beszerzése pedig másfél hónap múlva esedékes. Hozzáteszik továbbá, hogy a használt sínek vásárlásával kapcsolatban még folynak a tárgyalások a MÁV-val, valótlan tehát az az információ, miszerint a használt síneken bárki hajszálrepedéseket találhatott volna. Amint írják, „a síncserét saját kapacitásából végzi el a BKV, s a munkavégzés során természetesen elsőbbséget élvez a veszélyesebbnek ítélt hibahelyek kezelése. Ahol indokolt, ott a rögzítőelemeket is cserélni fogjuk.”

A név nélküli levél további kijelentéseit is tagadja a közlemény: „Korábban is azt állítottuk, hogy az Alstom-szerelvények teljes körű beüzemelését követően az M2-es metróvonalról felszabaduló metrókocsik közül 20-at átirányítunk az M3-as vonalra. Ettől a tervtől azóta sem tértünk el, ezért a névtelen levélíró ezzel kapcsolatos felvetése sem állja meg a helyét.”

A BKK és a BKV egyaránt elhatárolódik a sajtóban vagy az interneten megjelenő, név nélküli, „állítólagos munkavállalói nyilatkozatoktól”.