Paulina
16 °C
18 °C

Lengyel–orosz meccs a pesti trolipiacért

2014.03.05. 12:42

Információink szerint a lengyel Solaris és az orosz Trolza maradt állva a 108 (24 plusz 84 darabos opciós) trolibusz beszerzésére kiírt BKK-tenderen. A cseh Skoda megtámadta az egész pályázatot a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.

Úgy tudjuk, a jobb ajánlatot a Solaris adta az ár és a műszaki paraméterek tekintetében, második az orosz Trolza, de a részletes kiértékelés még hátravan. Solarisokat már korábban is vásárolt a BKK/BKV. A 108 troli előzetesen becsült értéke 16 milliárd forint.

Mindkettő cégnek van minimális magyar partnere. A Solarisnak a hajtásban a szegedi GanzTram, a Trolzának az Ikarus Jáműtechnika. (A másik Ikarus, az Ikarus-ARC a szegedi tenderen vesz részt a Skodával tandemben.)  Az utóbbi esetben a troli orosz lenne, tehát itt csak „az utolsó csavart” húznák meg.

Az orosz Trolza
Az orosz Trolza

A következő néhány hétben részleteiben is kiértékelik az ajánlatokat, aztán döntés várható.

A most el sem indult Skoda eközben támadást indított a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, és az egész trolipályázat megsemmisítését kéri. A Skoda az előző tenderben a Solaris mellett indult, de a cég számára nemrég vereséggel befejeződött budapesti villamostenderben vitt szerepük után már más partnere van a lengyeleknek. 

A KDB a napokban ugyanis hétből hat lényegi pontban elmeszelte a Skoda kifogásait a budapesti villamostenderen, közöttük azt is, hogy a BKK légből kapottan nevezte a céget offshore hátterűnek. A BKK információink szerint a trolitenderen is előhúzta az offshore-kártyát a Skoda ellen.

A trolitendert tavaly decemberben másodszor írta ki a BKK, miután első körben formai hibák miatt eredménytelen lett.

Így néz ki az új szegedi troli
Így néz ki az új szegedi troli
Fotó: Frank Yvette / Délmagyar.hu

Szegeden is lezárult korábban egy trolitender. Itt hamarosan leszállítják a Skoda és az Ikarus-ARC által gyártott járműveket. Jelenleg 9 darabot már kiszállítottak, 6 pedig már közlekedik a forgalomban.