Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lassan két évet késik a BKK Futár

2014.03.31. 12:24
A meghosszabbított határidő lejár március 31-én, de 300 villamost még mindig nem szerelt fel a kivitelező GPS-es berendezésekkel. A Futár befejezését először 2012 nyarára, aztán 2013 nyarára ígérték, a végső dátum pedig 2014. március 31. volt. A BKK kötbérezni fogja a kivitelező Synergont.

Minden készen van, kivéve körülbelül 300 villamos szerelését, tudtuk meg a BKK-nál, mikor arról érdeklődtünk, hogy áll a határidő napján a Futár projekt. A beruházás 97 százalékos készültségben van, de a villamosokkal a kivitelező Synergon késésben van, ezért a BKK kötbérezni fogja a céget.

A Futár történetében nem a mostani az első határidő-átlépés. A 7 milliárd forintos szerződés 2010. októberi aláírásakor a rendszer befejezését 2012 nyarára ígérték, ám nem készült el. 2012-ben egy konferencián már 2013 nyara volt a következő céldátum, a Futár azonban még mindig nem állt fel teljesen. Ugyanúgy, ahogy a mostani határidő lejártakor sem.

A csúszásokat idén januárban lapunknak azzal magyarázták, hogy menet közben cserélni kellett a (fogalmatlan) informatikai alvállalkozót, részben pedig azzal, hogy a villamosok felszerelése bonyolult hatósági engedélyeztetéssel jár. Információink szerint volt olyan villamos, ami képtelen volt lefutni az előírt 1000 km-es próbafutást az új berendezésekkel, mert mindig meghibásodott valamilyen (nem informatikai) okból. Most a villamosoknak körülbelül egyötödében van már benn a GPS-es rendszer.

Mi a FUTÁR?

A BKV-BKK új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszere. Három fő területen újítottak:

  • a járműveket felszerelték GPS-szel, ahonnan dőlnek az adatok a központba, GPS-szel befolyásolják a közlekedési lámpákat a buszok előtt
  • központosították a forgalomirányítást az adatok alapján, modernizálták a kommunikációt
  • kijelzőket kaptak a járművek és a forgalmas csomópontok