Vizsgálják, hogy miért dőlnek ki a BKV-buszok ablakai

2014.05.08. 14:39

Ahogy azt korábban megírtuk, kedden és szerdán reggel is kidőlt egy BKV-busz ablaka, miután egy utas rátámaszkodott. A két balesetben szerencsére senki nem sérült meg, csak az utasokat szállították le a buszról.

A BKV sajtóosztálya kérdéseinkre, hogy hogyan fordulhatott ez elő, a következőket válaszolta:

Az autóbuszon a csuklórész előtti, a menetirány szerinti bal oldali oldalablak – melynek hossza a leghosszabb üveg a járművön – dőlt ki. Csakúgy, mint a keddi esetnél, az érintett ablak mellett ezen a járművön is a menetiránynak háttal, kerékdobra szerelt ülés (ezen az oldalon dupla) található. Alapvetően a csuklórész és az említett ülés közötti padlófelület nem álló utazásra szolgál (az ülő utas lába akadályozza is az elhelyezkedést), továbbá itt az ablakok előtt kapaszkodó korlát sincs gyárilag kialakítva a járművön, mint a babakocsi elhelyezésére szolgáló peronok melletti oldalablakoknál. Kollégáink még a helyszínen rendőri intézkedést kértek, mert az idegen kezűséget sajnos nem zárhatjuk ki; normál üzemeltetési körülmények között ugyanis az ablak kimozdulásához mindenképpen – nem csekély – külső vagy belső behatás kell.

A közlekedési cég közölte, hogy a járműveket alaposan átvizsgálták, a karosszéria és vázszerkezeten nem találtak olyan elváltozást, sérülést (repedést, törést), mely az esemény bekövetkezéséhez vezetett volna. De azért az azonos típusú (IK 435) járműveket soron kívül átvizsgálják, és a szükséges javításokat elvégzik.