Zsófia, Szonja
9 °C
21 °C

Jövő novemberig tart a káosz a Bem rakparton

2014.10.21. 15:38

Szerdától szakaszosan lezárják a Bem rakpartot a budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó vágány- és közműépítés miatt várhatóan jövő év novemberéig - közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel. 

Erre készüljön:

  • A Bem rakparton a Gyóni Géza tér (Margit híd, budai hídfő déli oldala) és a Bem tér között, valamint a Bem téren keresztül a Fő utcához vezető útpályán a munkaterület mellett csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom. A Batthyány tér és Bem tér közötti részt teljesen lezárják a forgalom elől, csak a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják ezt a szakaszt, de nekik is terelőutat jelölnek ki.
  • A Clark Ádám tér felől érkező közúti forgalmat a Bem rakpartról a Szilágyi Dezső térnél a Fő utcára terelik, a Bem rakpart Szilágyi Dezső tér és Batthyány tér közötti szakaszára csak a tömegközlekedési forgalom és a célforgalom hajthat be.
  • A nagy torlódások elkerülése érdekében a BKK ideiglenesen kétirányúsítja a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között, és több szakaszon is várakozási tilalmat vezetnek be.
  • A lezárások miatt több közösségi közlekedési járat menetrendje is megváltozik, a torlódások miatt a buszok menetideje némileg növekedhet, ezért a BKK azt javasolja, hogy aki teheti, a 19-es és 41-es villamost vagy az 5-ös, szentendrei HÉV-et válassza.
  • A 17-es villamospótló, valamint a 86-os, a 160-as, a 260-as és a 260A autóbusz a Fő utca-Bem tér-Bem rakpart módosított útvonalon közeledik a városhatár felé. A 960-as a Bem József tér-Bem rakpart, a 990-es pedig a Bem rakpart-Batthyány tér-Fő utca-Csalogány utca felé jár.
  • Az 5-ös HÉV péntektől vasárnapig rövidített útvonalon csak a Margit híd felszíni állomásig közlekedik, a Batthyány tér végállomás és a Szépvölgyi út megállóhely között HÉV-pótló autóbusz viszi az utasokat.

Mint arról már írtunk, a budai fonódó villamoshálózat projekt szerint a 17-es villamos egyesül három budai járattal (a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonalakkal), tehát észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A rekonstrukcióhoz kapcsolódva átépül a Széll Kálmán tér vágányhálózata is.

A budai fonódó villamoshálózatra új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok érkeznek a jövőben. A kivitelezés már idén ősszel elindul, de a legjelentősebb forgalomkorlátozással járó munkákat 2015 tavaszán és nyarán végzik majd. A budai fonódó összköltsége: 17,6 milliárd Ft, ebből a Széll Kálmán téri ág költsége 12,5 milliárd Ft, a Bem rakparti ág költsége pedig 5, 1 milliárd Ft.