Egyelőre álom a vezető nélküli 4-es metró

2015.02.11. 09:56

A Népszabadság információi szerint márciusban lejár a 4-es metró ideiglenes használatbavételi engedélye, ugyanakkor a végleges engedély kiadásához hat hónapot kellene folyamatosan hiba nélkül teljesítenie a metrónak - ebből azonban egyelőre csak két hónap jött össze, de ha hibáznak, újraindul a számláló. Márpedig ettől függ, hogy mikor állhat át a metró a vezető nélküli üzemmódra.

A lap szerint előfordul, hogy problémák vannak a pontos megállással, az ajtók nyitásával, néha megszakad a kapcsolat az alagútban haladó szerelvény és a menetirányítás között, mert lefagynak a szoftverek.

A DBR Metró Projekt szerint ugyanakkor számottevő, biztonságkritikus hiba az átadás óta eltelt egy évben nem történt. A kisebb hiányosságokat - mozgólépcsők, liftek hibáit, kisebb menetrendi fennakadásokat - leszámítva biztonságosan és kiszámíthatóan üzemel. A DBR a lappal azt közölte, hogy a próbaüzem addig tart, amíg a Nemzeti Közlekedési Hatóság meg nem bizonyosodik róla, hogy a rendszer minden eleme megfelel az előírt szempontoknak.

Mint mondták, a nemzetközi tapasztalatok szerint egy-másfél évig is eltarthat a próbaüzem, a jogszabály három évben maximálja ezt. Ha a vonal megkapja a végleges engedélyt, akkor a gyártó elbontja az ideiglenes vezetőfülkéket és az automata üzemmódban közlekedő vonatokat a központi és az állomási diszpécserek felügyelik majd.