Sínre tették a 3-as metró felújítását

2015.06.23. 15:56
60 milliárd forint hitelt vesz fel 15 milliárd forintos költséggel a főváros a 3-as vonal metrókocsijainak felújítására, Tarlós István pedig a rekonstrukció gyorsítása érdekében magához vont minden döntést az ügyben. Elkezdődik a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötésének tervezése is. Felszámolási eljárás indul a Rác fürdő cégei ellen - rendeletgyártási nagyüzemben a fővárosi közgyűlés.

A fővárosi közgyűlés keddi zárt ülésén tárgyalt a 3-as metró felújításához szükséges kölcsönfelvétel tárgyalásos közbeszerzési eljárását lezáró döntésekről. A közbeszerzési eljárás összesen 60 milliárd forint hosszú lejáratú kölcsön biztosítására irányult. A részvételi határidő lejártáig egy közös ajánlattevő nyújtott be jelentkezést: az OTP Bank Nyrt. - Erste Bank Hungary Zrt. - K&H Bank Zrt. - MKB Bank Zrt. - UniCredit Bank Hungary Zrt. A 444 birtokába került előterjesztés szerint a 60 milliárd forint valójában – a kamatokkal együtt – 75 milliárd forint, a 15 éves futamidő alatt ennyivel többet kell majd fővárosnak kifizetnie.

A fővárosi önkormányzat szervezeti és működési szabályzatát (szmsz) úgy módosították a képviselők, hogy a főpolgármester dönthet a jövőben a beruházás megvalósításával összefüggő ügyekről annak érdekében, hogy ez a kiemelten fontos fővárosi projekt minél hamarabb megvalósulhasson. Főpolgármesteri hatáskörbe kerülnek továbbá a tervpályázati eljárással kapcsolatban az olyan döntési jogkörök, amelyeket az ajánlatkérőnek meglehetősen rövid határidőn belül kellene gyakorolnia. Ezáltal biztosítható az eljárási cselekményekkel összefüggő döntések időbeni meghozatala és azonnali beavatkozást igénylő helyzetek kezelése, amelyek esetében rövid határidő áll az ajánlatkérő rendelkezésére - olvasható az elfogadott javaslatban.

Metró megy majd Gödöllőre is

Támogatta a 2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló projekt megvalósításának koncepcióját keddi ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Az elfogadott előterjesztéshez mellékelt, több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége több mint kétszázmilliárd forint.

 A javaslat szerint a további tervezési munkák elvégzéséhez a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek. A fejlesztés által érintett területen jelenleg 130 ezer ember él, akik közül naponta körülbelül 40 ezer utasnak fog érezhető menetidő-csökkenést és szolgáltatási színvonal-emelkedést eredményezni a projekt. 

A fejlesztés eredményeként, a metró- és a HÉV-rendszer összekötésével valamilyen formában megszűnhet az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé. Továbbá a H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér terei átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között, a menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének. A két vonal összekötésének pontos módjáról, akár a teljes vonalon használható, hibrid szerelvények használatáról később dönthetnek.

Felszámolás a Rác fürdő cégeinél 

Felszámolási eljárást kezdeményeznek a Rác fürdő két cége ellen. A testület határozatában kimondta, hogy a Rác Fürdő és Hotel beruházással kapcsolatban a Rác Nosztalgia Kft.-vel, valamint a Rác Beruházó Kft.-vel szemben fennálló, a fővárosi önkormányzatot, a REK Kft.-t, valamint a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BHGY) Zrt.-t megillető, lejárt követelést felszámolási eljárás megindítása útján szükséges érvényesíteni. Mint arról beszámoltunk, ezzel a lépéssel a főváros megpróbálja megszerezni a fürdő és hotel teljes tulajdonjogát a magánbefektetőkkel, akikkel megrekedt az üzemeltetési és tulajdoni vita.

A Katona József Színház, a Radnóti Miklós Színház, a Centrál Színház és a József Attila Színház ügyvezető igazgatói pályázatának kiírásáról is döntöttek a képviselők.