LMP: Az oroszok csak 20 százalékos jótállást vállaltak a 3-as metró szerelvényeire

2015.08.15. 17:52

A BKV és az orosz Metrovagonmas között a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról megkötött szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre, mondta Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője. Szerinte ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza.

Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást. Az LMP-s politikus szerint a futamidőt tekintve az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre.

Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon, és elodázzák 5-6 évre a probléma megoldását.

A szerződés megkötése elől múlt héten hárult el az akadály, miután a Közbeszerzési Döntőbizottság engedélyezte a 3-as metró szerelvényeinek felújításához kapcsolódó közbeszerzési eljárást lezáró szerződés megkötését. A tendert júniusban nyerte el az orosz Metrovagonmas, de a pályázatról kizárt észt Skinest Rail jogorvoslati kérelmet nyújtott be.

A BKV drámai hangú levélben kérte a KDB-t, hogy mielőbb megköthesse a szerződést, eszerint az elmúlt években több mint négyezer vonathiba történt a 3-as metró vonalán, ebből 36 füstöléssel járt. A KDB-t nagyon meggyőzhette a BKV levele, mert egy napon belül döntött a szerződés engedélyezéséről.