Teljes vonalán jár a fonódó villamos

HUS 8120
2016.03.14. 07:16

Március 14-től teljes vonalán, Dél-Budától Óbudáig közlekedik a 19-es és a 41-es villamos, ugyanis véget ért a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút felújítása. 

Az elmúlt napokban minden, a budai fonódón közlekedő villamostípussal tesztelték a kiszélesített alagutat, a benne húzódó új villamospályát, a vasúti biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket. Az új villamosalagút átadásával teljessé válik a budai fonódó villamoshálózat. 

Az új alagút szélesebb lett, a korábban középen álló alátámasztó acéloszlopokat elbontották. Az alagút kijáratainál új támfalakat és támfalburkolatot húztak fel, új vonalvezetést kapott a villamospálya, megújult a felsővezeték, a közvilágítás, a rakparti járdák és korlátok, valamint a villamospálya melletti park is.

Mint arról februári tesztünkben beszámoltunk, nagyon hiányzott ez a szakasz a január végétől közlekedő fonódó hálózaton. A Bécsi úttól a hídfőig közlekedő villamosról át kellett kászálódni az utasoknak a hídfő túloldalára, és 12 percet kellett várni, míg a déli irányba tovább indult a jármű. Ezt a 12 perc kiesést most el lehet felejteni. Várhatóan csökken az Alkotás úti ág (17-es villamos) zsúfoltsága, sokan ugyanis azért választották a Móricz Zsigmond körtér felé azt az ágat, mert akadálytalanul haladt a Széll Kálmán tér, majd a Kolosy tér felé.

A fonódó villamost 2014 őszén kezdték el építeni, európai uniós és hazai forrásból épült meg 15,9 milliárd forintból. Mindent a fonódó villamosról itt.

Ünnepélyes szalagátvágás, hordógurítás, politikus-dzsembori májusban lesz, mert akkor fejezik be a Széll Kálmán tér felújítását.