A BKK tagadja a járatritkítást, nekünk viszont papírunk van róla

2016.08.22. 16:22

A BKK nem készített elő és nem vezet be szeptembertől járatritkítási csomagot, áll a BKK közleményében, amelyet lapunknak is megküldött. A tervezett járatritkításról lapunk hétfő reggel számolt be ebben a cikkében.

A járatritkítás előkészítésére vonatkozóan lapunk birtokában olyan BKK-s belső anyagok vannak, amik szerint a fonódó villamosok, valamint az általuk érintett 13 villamosjárat és két buszjárat esetében összességében 3%-os csökkentést tervezett a cég. A csökkenés főleg a 17-es, a 41-es, a 47-es, a 49-es, az 56A vonalakra, valamint a 9-es, 109-es buszvonalakra vonatkozik, a 61-es viszont sűrűbben járna.

A 4-es metró által érintett 12 buszjárat esetében pedig összességében 5%-os csökkentési terv. Itt leginkább a 33-as valamint a 214-es járaton ritkulna a teljesítmény, a többi járaton 1-2%-os a csökkenés.

Az tehát biztos, hogy a BKK tervezett járatritkítást, azt viszont lapunk üdvözli, hogy (a közlemény állítása szerint) nem vezeti be.

Van csökkentés, amit már be is vezettek

Időközben több olvasónk is írt, hogy ő már napok óta tapasztalja a járatritkítást. Egyikük el is küldte a BKK oldaláról letölthető menetrendi táblákat az első cikkünkben emlegetett 50-es villamos menetrendi változásairól.

Az egyik táblán az idei július 2-től érvényes menetrend van, amin látszik, hogy a hétköznapi (hétfőtől csütörtökig tartó) menetrendi négyzetben 4-6 perces követési időközök vannak.

A másik táblán pedig, ami az augusztus 22 után érvényes menetrend van, már 6-7-8 perces követési időközzel. Ez, bárki számára belátható csökkenés. A Futár rendszerben egyébként látható már szinte az összes villamosmenetrend az általunk megírt változat szerint alakul szeptember 1-től.

Szintén írtunk a trolik követési időközeinek csökkentéséről, ezek szintén megtalálhatók már a BKK szeptembertől érvényes menetrendjében.

Időközben sikerült elérnünk Dabóczi Kálmánt, a BKK vezérigazgatóját, aki azt nyilatkozta, hogy valóban hozzányúlnak a menetrendhez időnként, finomhangolják a járatokat, de ez nem egy sundám-bundám, spórolás miatti járatritkítási csomag, hanem egy dinamikus, élő hálózat alakítása az utazási szokások alapján. A metró és a fonódó által érintett járatok 3-5%-os csökkentése pedig szerinte nem vetíthető ki az egész tömegközlekedési hálózatra.