Judit
2 °C
7 °C

Őszintén sajnálom, elnézést kért a budapestiektől a BKK vezetője

2017.07.22. 19:24 Módosítva: 2017-07-22 21:16:07

"Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe" - írja közleményében Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgató. Ismét bocsánatot kért a T-Systems is. Kaszás Zoltán vezérigazgató az általuk feljelentett etikus hekkernek most már együttműködést ajánlott fel.  

"Elnézést kérek, hogy ez nem sikerült és számos utasunknak kényelmetlenséget, nehézséget okoztunk ezzel", olvasható a BKK vezérigazgatójának közleményben. Dabóczi Kálmán azt ígéri, hogy a  jövő héten megvizsgálják, milyen kellemetlenségek érték az e-jegyet váltó utasokat, és kidolgozzák, milyen módon kompenzálhatják azt, akit hátrány ért. 

Dabóczi Kálmán
Dabóczi Kálmán
Fotó: Bődey János / Index

A BKK minden rendelkezésre álló eszközzel segíteni fogja azt a vizsgálatot, amit Tarlós István főpolgármester rendelt el. Dabóczi azt is írja: 

A BKK vezetőjeként felszólítottam a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére.

A BKK már a hétvégén elkezdte az adatok és dokumentumok összegyűjtését, hogy a városvezetés és a közvélemény számára mielőbb feltárják a hibákat. A következőket vizsgálják meg:

  • a szolgáltatás megkezdésének körülményeit
  • az indulás óta a rendszert ért informatikai támadásokat
  • a rendszer biztonságos működése érdekében tett intézkedéseket és azok eredményességét.

Dabóczi reméli, hogy "hamarosan sikerül visszanyernünk azt a bizalmat, amelyet az elmúlt évek munkájával elértünk."

A pénteki bocsánatkérés után szombaton ismét bocsánatot kért a T-Systems. Kaszás Zoltán vezérigazgató a Facebookon azt írta: 

Talán fontos lett volna előbb megszólalnom, de az adott ügy kapcsán nagyon sok körülmény került elő és szerettem volna tisztább képet kapni, egyértelműbben látni.

Kaszás azt írta: a megrendelő BKK-val közösen jött létre az online értékesítési rendszer.

Vitathatatlan, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások.

Nem tudjuk nem kiemelten idézni a T-System vezérigazgatójának következő mondatát sem: 

Fontos számomra, hogy az általunk és a közösség jelzései alapján feltárt hiányosságok kapcsán, szakmai és emberi alázattal tudjunk szembenézni a helyzettel és legyen bennünk kellő tartás és szakmaiság, hogy ezeket javítsuk, elhárítsuk.

A vezérigazgatót állítása szerint személyesen is megérintette annak a hibát jelző fiatalnak az esete, akit rendőrök vittek el a lakásáról (az ügyben épp a cég tett feljelentést - a szerk.).

A T-Systems Magyarország vezetőjeként, amennyiben bebizonyosodik etikus magatartása, szeretném felajánlani a jövőbeni együttműködés lehetőségét számára, ha ő erre nyitott.

Kaszás szerint itt az ideje, hogy Magyarországon az "ethical hacking” tevékenység körüli társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei.  

A BKK online jegyértékesítési rendszere körüli sorozatos hibák miatt Tarlós István átfogó vizsgálatot kért Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettestől, aki ezt el is rendelte.  

A múlt hét csütörtökön bevezetett rendszerről a következő hibák derültek ki:

Egy 18 éves diák olyan hibát a rendszerben, amivel 50 forintért tudott bérletet vásárolni. A hibáról értesítette a BKK-t, de a rendszert fejlesztő T-Systems feljelentést tett, és a fiút rendőrök vitték el a lakásáról.  Az etikus hacker meghurcolása miatt hétfőre tüntetést szerveznek a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja elé. A  Facebookon meghirdetett eseményt  a nevében a tavaszi utcai tiltakozásokra utaló „Occupy Oktogon” mozgalom organizálja.

A BKK és a T-System Facebook-oldalát elárasztották  a szitkozódó kommentek. A Facebookon a BKK megítélése az ötös skálán 1-es osztályzatra csökkent. 

A BKK és a T-Systems sajnálatát fejezte ki a történtek miatt. A T-Systems azt írta: ismeretlen tettes, és nem  konkrét személy ellen tettek feljelentést. A saját fejlesztésű rendszerek védelmében az a hivatalos eljárás, hogy egy adott szintet elérő esemény esetében kötelességük ezt megtenni, így most sem tehettek mást.   

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?