Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Megemelték a parkolási díjakat Óbudán

2018.01.24. 11:05
Megnyirbálta a főváros saját közbeszerzési cégének szárnyait, továbbra is a kormánynak akarják eladni a Duna-parti Bálna épületét, emelik a parkolási tarifát Óbudán, mert nem sikerült távolt tartani az agglomerációból érkezőket, akik elfoglalják a helyiek parkolóhelyeit, ezekben a témákban döntött szerdán a fővárosi közgyűlés..

Közbeszerzés Kft.: Mint arról a napokban beszámoltunk, lapogatás lett az asztalra csapás vége: nem szüntetik meg a lassan és drágán működő céget, ellenben csökkentik a hatáskörét.

Korábban a főpolgármester is pedzegette, hogy a Közbeszerzés Kft.-t be kellene zárni, végül az a döntés született, hogy megnyibálják a cég hatáskörét, azaz megemelik azt az összeghatárt, ami felett bonyolíthatja a közbeszerzéseket.

Az ellenzék kevesellte a lépést, Gy. Németh Erzsébet (DK) szerint az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a cég fenntartásának semmi értelme, be kellene zárni, és sóval felhinteni a helyét. A témáról részletesebben itt olvashat:

Megemelték az óbudai parkolási díjakat: Mint arról a napokban beszámoltunk, nem jött be a fizetős parkolás Óbudának, a parkolás zsúfoltsága a 2015-ben bevezetett díjfizetés ellenére sem csökkent, ezért tovább emelnék a parkolási díjakat, hogy távol tartsák az agglomerációból érkező autósokat.

Tokody Marcell (Jobbik) szerint az alapvető probléma az, hogy hiányoznak a város széléről a P+R parkolók, ahol az agglomerációból érkezők letehetnék az autóikat. Szerinte ezeket kellene megépíteni, nem az autósokat sarcolni, mert az nem old meg semmit.

Bús Balázs óbudai polgármester közölte, hogy ha lett volna P+R parkoló és felfejlesztett tömegközlekedés, akkor nem kellett volna bevezetni a fizetős parkolást a kerületben. Viszont így, hogy nincs, ez maradt az egyetlen szabályzó eszközük. Szeneczey Balázs főpolgármester ismertette, hogy a főváros, ha nem is óriási ütemben, de építi a P+R parkolókat: 2010 és 2014 között 4000 férőhelyet alakítottak ki, és jelenleg szerződésük van további 3000 férőhelyre.

Az is elhangzott, további kerületek is szeretnék emelni a tarifákat, bővíteni a fizetős zónát. Erről Tarlós István főpolgármester beszélt, aki arra kérte a polgármestereket, hogy gyűjtsék össze javaslataikat, és azokat egyszerre tárgyalja a közgyűlés, ne kelljen minden hónapban ezzel foglalkozni.

A közgyűlés végül megszavazta, hogy emeljék a parkolási tarifát a kerületben, ahol eddig óránként 175 forintot kellett fizetni, ott 265 forint lesz a díj, ahol pedig eddig 265 forintot, ott óránként 350 forint a tarifa. Új parkolási övezetet is lesz Óbudán, ami északon egészen a Bojtár utcáig tart, mert a fizetős parkolás elöl oda menekülnek az autósok. A rendelet tarifaemelésre vonatkozó paragrafusai a kihirdetést (3-4 nap múlva) követő 31. napon lépnek hatályba. A témáról részletesen itt olvashat:

Duna-parti Bálna: A főváros régóta szenved az épülettel, drága volt az építés, drága az üzemeltetés. Ezért nemrég pályázatot írt ki az eladásra, de végül nem kellett senkinek. Horváth Csaba (MSZP) azt javasolta, hogy a főváros tartsa meg az épületet, és keressenek partnert a kulturális hasznosításra. Tarlós István erre azt válaszolta, hogy erre a célra többkísérlet volt, de nem sikerült, mert nagyon nehéz ilyen partnert találni. Ezért a közgyűlés úgy döntött, megbízzák a főpolgármestert, tárgyaljon a kormánnyal az épület eladásáról.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?