Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Buszvonatok a BKV-garázsban

2018.03.26. 16:14

Újabb, Utrechtből érkezett, extra hosszú, duplacsuklós Van Hool AGG 300-as tűnt fel egy BKV-garázsban, áll az Omnibusz szakblog Facebook-oldalán, ahol a bizonyosság kedvéért két fotót is feltettek a buszvonatról.

Megkérdeztük, mi szándéka a BKV-nak a buszvonattal, de a válasz sajnos kiábrándító volt: alkatrésznek vásárolták. Ezekhez az öreg buszokhoz már nagyon olcsón hozzá lehet jutni, és legtöbb alkatrészüket hasznosítani tudja a BKV a normál Van Hool buszaihoz.

Természetesen forgalomban is próbálkozott a BKV a vonatbusszal. Mint arról beszámoltunk, 2016 júniusában megjött az első jármű Budapestre, amit hosszabban teszteltek. (Utasokat nem szállítottak vele, ezért nem nagyon emlékezhet rájuk senki sem.) A méretei miatt azonban a hatóság nem nézte jó szemmel a próbálkozást, ezért letettek róla. Az első busz azóta is a BKV-nál van.

Egy fiatalabb, jól felkészített vonatbuszt a BKV azért jól tudna hasznosítani például a reptéri járatok között, mert a jármű a teszteken sem szerepelt rosszul, tudtuk meg BKV-s forrásainktól.

A vonatbusz

A 25 méter hosszú VanHool AGG300 buszt egy 356 lóerő teljesítményű és 1450 Nm csúcsnyomatékú dízelmotor hajtja; 52 ülőhelyével akár 160 fő befogadására is képes. Egy normál csuklós busz 18 méter hosszú, ez a jármű tehát 7 méterrel hosszabb.