Új parkolási övezetek Budapesten

DMOHA20171222003
2018.05.30. 11:02

Új parkolási fizetőövezeteket alakítanak ki Újbudán és Zuglóban, döntött szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés.  Az V. kerület nagy részén óránként 525 forintra emelkedik a várakozási díj, míg az állatkertnél csökkennek a parkolási díjak, írja az MTI.

A testület az újbudai önkormányzat - a kerületi parkolási nehézségek enyhítését célzó - javaslatára módosította a XI. kerületi parkolási szabályozást, amelynek alapján várakozási övezetbe vonják az Egry József utcát, a Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Tas vezér utca által határolt területet, a Gellérthegy teljes kerületi részét, az őrmezői lakótelepet, a kelenföldi városrészt - azaz a Szerémi út - Galvani utca - Andor utca - Egér út - vasút - Hamzsabégi út által határolt területet -, valamint az Infopark területét, de a Warga László út nem kerülne az övezetbe. Továbbá a Műegyetem rakparton is várakozási díjfizetést vezetnek be.

Zuglóban a kerületi önkormányzat javaslatára parkolási díjat vezetnek be a Mexikói út - Kacsóh Pongrác út - Kassai tér - Szikszó park - Lőcsei út - Telepes utca - Fűrész utca - Csömöri út - Lőcsei út - Bosnyák utca - Fűrész utca - Szugló utca - Lőcsei út - Egressy út - Nagy Lajos király útja - Thököly út által határolt területen is.

Várhatóan 2019 júniusában kezdődhet el a fővárosi Széna tér felújítása, amely a tervek szerint 2020 végén fejeződik majd be - erről is döntés született.

Mint az elfogadott célokmányban olvasható, a Széll Kálmán tér szomszédságában lévő Széna tér jelenlegi állapotában rendkívül elhanyagolt terület. A Csalogány és a Hattyú utca két részre osztja a teret. Az Ostrom és a Hattyú utca közötti terület parkolóként, illetve taximegállóhelyként funkcionál, míg a Varsányi Irén utca mentén a Városfal étteremig terjedő területeit a jelenleg itt üzemelő helyközi buszvégállomás funkciója határozza meg.

A buszmegállók és buszvárók jelentős területet vesznek el a térből, a buszváró építmény tér felé fordított hátfala pedig rendkívül lehangoló képet mutat. A téren semmilyen utcabútor nem található, a terület jelenleg kizárólag közlekedési funkciókat szolgál.

A cél az, hogy az autóbusz-végállomás megszüntetésével és a terület átalakításával, felújításával a Széna teret igazi használható, minél nagyobb zöldfelületet magába foglaló köztérré alakítsák. Ennek érdekében az előzetes elképzelések szerint megszűnne az Ostrom és a Hattyú utca közötti parkoló is, valamint rendeznék a Csalogány és a Hattyú utca kapcsolódó szakaszait is.

A felújítás összköltsége mintegy 2,5 milliárd forint.

Felújítják a Vörösmarty teret is

A Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag adta tulajdonosi hozzájárulását a Vörösmarty tér felújításához az V. kerületi önkormányzatnak mint projektgazdának. Mint arról beszámoltunk, a tér átépítése szeptemberben kezdődhet meg.

(Borítókép:  Mohai Balázs / MTI)