Letiltották a gyerekeket a kedvenc metrózó helyükről

6D48312F-D470-40F5-829A-355BD0A70295
2019.05.03. 04:58

Szomorúak a 4-es metrón közlekedő gyerekes szülők és gyerekek, hiszen a vezető nélküli szerelvények fő attrakciója, a letakart vezetőpulton üldögélés és az alagút bámulása tilos lett: a BKV tiltó matricákat helyezett ki a burkolatokra.

Hogy ez mennyire fájhat, egy szülő lapunknak küldött leveléből nagyon jól kiviláglik: 

A 4-es metró szerelvényein eddig 5 éves kisfiammal örömmel vártuk az utazást. Amióta nincs vezető és ki lehet látni a vezető fülke helyén, óriási élménnyel gazdagodott, hiszen fel tudtam ültetni a vezetőpult tetejére a burkolatra, és eljátszhatta, hogy ő vezeti a metrót. Mivel nem a vonal közelében lakunk, idén először mentünk arra, és szomorúan tapasztaltuk hogy tiltó matricák kerültek kihelyezésre ezzel hazavágva az egész élményt.

– írta olvasónk.

Megkerestük a BKV-t, hogy miért tették ki a tiltó matricákat, ha korábban kiülhettek a gyerekek az ablakba. A cég válasza szerint az M4 szerelvényein a vezetőpult-takaró burkolaton a tiltó matricák előtt sem lehetett gyermeket utaztatni. Az állomásokon szolgálatot teljesítő biztonsági őrök –amennyiben észlelték – eddig is kérték a kísérő felnőttektől a gyermek levételét. 

A BKV szerint ugyanis

a gyermek felültetése a takaró fedélre semmivel sem veszélytelenebb, mint becsatolt biztonsági öv nélküli utaztatása egy gépkocsi első ülésén: a jármű hirtelen fékezésekor a gyermek könnyedén előrebukhat és feje a szélvédő üvegbe csapódhat, míg lába a pultfedél és a szélvédő közé szorulhat. Mindkettő súlyos sérüléseket eredményezhet.

A matricákat végül azért tették ki, hogy a balesetveszélyes magatartás tiltása mindenki számára nyilvánvaló, egyértelmű legyen.

Arra a kérdésre, hogy legalább a vészkijárat melletti homályos üveget miért nem cserélik ki (mert úgy a gyerekek legalább ott kiláthatnának), a BKV azt válaszolta, hogy a vonatok homlokfali, biztonsági menekítőajtóit a működtető szerkezeti egységek védelme érdekében látták el az opálos, plexi alapanyagú, íves védőburkolattal. Ennek cseréjét nem tervezik.

Egy külföldi példa: a londoni DLR-en (Docklands Light Railway) így gondolnak a gyerekekre
Egy külföldi példa: a londoni DLR-en (Docklands Light Railway) így gondolnak a gyerekekre

Mindennek ellenére, olvasónk szerint a nürnbergi vagy a lille-i automata metrónál meg tudták oldani, hogy a gyerekek kilássanak elöl.

Mi a véleménye? Szavzzon!

(Borítókép: 4-es metró vezető nélküli fülkéje. Fotó: Huszti István / Index)