A nagyobb költség és kevesebb fuvar ellenére többet és olcsóbban kell dolgozni.
Egyelőre nem tudni, milyen állapotban vannak a II. világháborús lövedékek, elképzelhető, hogy le kell zárni a környéket.
Az úgynevezett holding koncepciót elutasította a főváros vezetése.
A szombaton saját zsebre bírságoló ellenőröket ma kirúgta a közlekedési társaság.
A BKV a tizenkétezer tisztességes dolgozó jó hírének védelmében elhatárolódik a korrupt ellenőröktől.
A BKV a felvenni kívánt hitellel saját működését szeretné refinanszírozni.
A telep idén megkezdi a tisztítást, a kitermelt szennyvíziszapnak viszont még nincs helye.
Idén csaknem 216 milliárd forintot osztottak meg a kerületek és a főváros között.
Két hónap alatt egy Horváth Mihály téri 530 négyzetméteres ingatlan 74 millió forintos ára 24 millióra esett.
Ami egykor a hajnali rettegés megtestesülése volt, ma nosztalgikus parádé. Szovjet behemótok láthatók három hónapig a közlekedési múzeumban.
Több tuccat hetven körüli pásztorlányka tüntetett istenként tisztelt, letartóztatott polgármesteréért.
Szolidaritási akciót szerveztek a letartóztatott polgármesterért. Az önkormányzat dolgozói útmutatást várnak, hogyan viszonyuljanak ehhez a dologhoz.
Befejeződött az a teszt, amelyen azt vizsgálták, hogy fennakadás nélkül elfér-e az új Alstom metrószerelvény a 2-es metró alagútjában. A próba pozitív eredménnyel végződött, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell-sablonok nem karcolódtak meg az alagútban.
Az Országgyűlés bizottsága 2020-ig elköltöztetné a katonai bázist.
"Ha a Nefelejcs utcai házat visszaszerzed Horváth Aladártól, majd akkor!" - válaszolta egy MSZP-s képviselő az MDF-es Simon Péter indítványára.
A koalíció többsége forog veszélyben, Tarlós szerint érdekes időszak jön.
Két utas miatt huszonkét percig nem járt a 3-as metró a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között.
A BKV Fehér úti telephelyén bemutatták az első Budapestre érkezett metrószerelvényt, ami majd a felújított 2-es vonalon váltja az orosz kocsikat 2009 második felében.
A járművek 60-80 milliárdba kerülnének, ami a BKV szerint még mindig olcsóbb, mint a felújítás.
A válság borítja a főváros költségvetését is.
A panaszok harmadát már lezárták, ezekben az esetben már bebizonyosodott, hogy valóban a metróépítés miatt repedtek meg a falak.
A cég tájékoztatása szerint az ekkora volumenű földalatti beruházások esetében elkerülhetetlen, hogy az elöregedett épületek néhány millimétert süllyedjenek, ezekkel - és az ebből adódó kisebb károkkal - a szakemberek előre számolnak.
A DBR Metró Projekt Igazgatósághoz eddig 145 kárbejelentés érkezett, ezek közül 54-et már le is zártak, a cég jogosnak ítélte meg a panaszt. 38 esetben azt állapították meg, hogy nem a metróépítés miatt romlott az épületek állapota.
A maradék bejelentést még vizsgálják, a károk kifizetése folyamatos. A jogos kárbejelentések az állomások és a nyomvonal mentén álló épületek kezelőitől, lakóitól érkeztek, a károk általában hajszálvékony repedéseket jelentenek.
Az eddigi legmagasabb biztosítási összeg 422 ezer forint volt, de a károk többsége 70 és 100 ezer forint között mozog.
Újabb négy útszakaszon javítják az útburkolatot Budapesten. Az időjárástól függően reggel fél 7-től délután 3 óráig a IV. kerületi Görgey Artúr utcában, a X. kerületi Sibrik Miklós úton, a Thököly út XIV. kerületi szakaszán és a XVI. kerületben a Szabadföldi úton dolgoznak majd a munkások. Este 10-től másnap reggel 6-ig pedig több balesetveszélyes hely javítása miatt számíthatnak korlátozásokra az autósok.
Az önvédelmi és érdekvédelmi szervezetnek a bőrszín lenne az egyenruhája.
Van olyan városatya, aki viszont csak egy négy négyzetméteres tárolót vallott be.
Az 59-es és az 59A csak akkor áll meg, ha van fel- vagy leszálló utas.
A főpolgármesteri hivatal sajtóosztálya szerint elég idő áll a az autósok rendelkezésére ahhoz, hogy szmogriadó előtt elvigyék autójukat a fizetős parkolóhelyekről, és ne ragadjanak ott a korlátozások miatt. Ha ezt nem teszi meg, és mégis ott ragad a parkolóban, akkor fizetnie kell a parkolási díjat, különben megbüntetik.
A tájékoztatás szerint a riasztási fokozatot akkor kell elrendelni, ha két egymást követő napon 3 mérőállomáson meghaladja a riasztási határértéket a szennyezőanyag koncentrációja. A napok kezdésének mindig 0 óra számít, tehát azt, hogy el kell-e rendelni a szmogriadót, már éjszaka tudják az illetékesek Így már reggel, vagy a kora délelőtti órákban tudja tájékoztatni a lakosságot a fővárosi önkormányzat.
A korlátozó intézkedések a kihirdetést követő nap 6 órától lépnek életbe, tehát a főváros szerint a lakóknak csaknem egy teljes napjuk van az autók elhelyezésére. A riasztási fokozatot tájékoztatási fokozat is megelőzi, ezt is beleszámítva, több nap áll az autósok rendelkezésére a parkolás megoldására.
A sajtóiroda szerint számos példa van arra, amikor valamilyen okból nem lehet autóval közlekedni. Az ónos eső idején senkinek nem okozott problémát, hogy otthon hagyja autóját, hogy megoldja a parkolást, hiszen saját testi épségét féltette. Most ugyanezt kell megtenni közösségi érdekből. Az ónos esőről is a médiumokon keresztül értesültek az emberek, hiszen az Országos Meteorológiai Szolgálat a piros jelzésről a rádión, televízión keresztül értesítette a lakosságot.
Olvasónk küldte: "Én parkolási övezetben lakok, de parkolási engedélyt nem kaphatok, mert vagyok akkora lúzer, hogy nem ez az állandó lakcímem, hanem csak albérletem van. Mit tudok ilyenkor tenni? Fizetni mint a katonatiszt és nem megyek dolgozni. Na ez a saját megélhetésem szempontjából nem jó megoldás. Ezért át kell gondolni a helyzetet és az autót egy olyan helyre vinni, ahol nem kell parkolási díjat fizetnem. De hát nincs mit tennem, a kocsival nem mozdulhatok meg járó motorral. Ezért eltolom. Ha mázlim van, akkor a környező fővárosi üzemeltetés alá tartozó úton találok helyet. Ha nincs, akkor tolom a Dunáig és a rakparton tologatom addig, amíg nem találok ott egy üres parkolóhelyet."
A tájékoztatás szerint a szmogriadó nem egy olyan helyzet, ami egyik pillanatról a másikra következik be. Föl lehet, és föl is kell rá készülni. Senki nem engedheti meg magának, hogy a szabályok megszegésével a törvénytisztelő állampolgárok, és elsősorban a gyerekek, idősek egészségét veszélyeztesse.
Szinte minden budapesti hallott a légszennyezés csökkentése érdekében bevezetett intézkedésekről a Medián közvélemény-kutatása szerint. A fővárosiak 96 százaléka tudta, hogy korlátozták a gépjármű forgalmat és egynegyede a szmogriadó egyéb intézkedéseit is fel tudta sorolni.
A Nemzeti Hírközlési Hivatal felmérése szerint a magyar háztartások 99 százalékában van televízió. A háztartások 85 százalékában van rádió. Az internet hírforrásként felzárkózik a teljes lakosságban a vezető televízió mellé, és van egy jelenleg mintegy 11 százalékos csoport, az online hírfogyasztók, akik a televíziónál is gyakrabban fordulnak az internethez a hírekért.
A tervek szerint az önkormányzat a médiában megjelenő hírek mellett a jövőben előre legyártott rádió és tévéspotokban is megpróbálja elmagyarázni a rendelet legfontosabb intézkedéseit, és reméli, hogy legalább a közszolgálati médiumok a szmogriadó idején helyet biztosítanak ezek sugárzására.
A hideg és csapadékos idő megnövelte az úthibák számát a fővárosban. Az 1043 kilométeres budapesti főúthálózaton januárban összesen 1639 kátyút talált a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. útellenőri szolgálata, ebből 1433-at kijavítottak.