A városatyák épp a költségvetéssel vesződtek, amikor kiderült, mehetnek is haza.
A tervezettnél két nappal korábban befejeződött az Árpád híd hőtágulást kiegyenlítő, úgynevezett dilatációs szerkezetének cseréje, így csütörtöktől már forgalomkorlátozás nélkül közlekedhetnek az autók a hídon. Október 27-től éjszakánként egyidejűleg két forgalmi sáv lezárásával végezték a munkálatokat. A régi dilatációs szerkezet kibontásakor keletkező másfél méter széles, keresztirányban 11 méter hosszú munkasáv fölé egy acélból készült áthidalót helyeztek el, ami az első munkanap reggelén komolyabb fennakadásokat okozott. A főpolgármesteri hivatal vizsgálata az áthidaló tervezési hibáját állapította meg. A munkálatok kezdete óta 35-en jelezték kártérítési igényüket a munkálatokat végzó Főkefe kárrendezési irodájában.
Az ügyet kirobbantó vállalkozó szerint érthetetlenül hosszúra nyúlik az eljárás.
A délpesti régióban akarják felépíteni Budapest második szemétégetőjét 2015-2020-ra, ez egy komplex energiatermelési program részeként harmadával csökkentené a távhő árát, értesült a Népszabadság. A lap csütörtöki számában megjelent cikk szerint ezzel a főváros Bécs példáját követné. A hulladékégetőben a 2010-re elkészülő csepeli tisztítóműben keletkező szennyvíziszapot égetnék el.
A hulladékégető megvalósításán a főváros, a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. és a Főtáv közösen gondolkodik. Tóthné Dick Dorottya, a fővárosi önkormányzat kommunális ügyosztályának vezetője a lapnak elmondta, hogy Budapestnek már most is nagy szüksége lenne egy második hulladékégetőre. A szakemberek Budapest déli sávjában keresnek helyet a létesítménynek, mert az arra legalkalmasabb XVIII. kerületi Cséry-telep ellen a lakosság és az önkormányzat is tiltakozik.
Jövőre tovább egyszerűsítik és gyorsítják a budapesti behajtási engedélyek kiadását, az engedélyek ára az infláció mértékével, 5-6 százalékkal drágulna, tudta meg az MTI városházi forrásokból. Tájékoztatásuk szerint a fővárosi önkormányzat 2009-es teherforgalmi stratégiájáról szerdán egyeztetett Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a tíz legjelentősebb fuvarozói érdekképviselettel. Gyarmati Zoltán, a behajtási engedélyeket kiadó, a díjakat beszedő önkormányzati cég, a Parking Kft. igazgatója hangsúlyozta, a jövő évi tarifaemeléssel szinten tartják a díjakat, amelyek - 18 éves lemaradás után - idén januárban kerültek a helyükre.
Hagyó Miklós (MSZP) elmondta, hogy az élhetőbb főváros érdekében jövőre megváltoznak a behajtási övezetek. A Hungária körút és a Nagykörút között az össztömeg-korlátozás 12 tonnáról 7,5 tonnára csökkent, a behajtási korlátozást azonban 5 és 7 óra, valamint 18 és 22 óra között feloldják. A Szentendrei út tehermentesítésére és a fuvarozók útvonalválasztásának megkönnyítésére tranzitútvonalként megmarad az M3-as bevezető szakasza - Róbert Károly körút - Árpád híd útvonal. A főpolgármester-helyettes közölte, hogy a behajtási engedélyek kiadási határideje négy napról kettőre csökken. A Parking Kft. a kiemelt, nagy ügyfeleinek saját kapcsolattartót biztosít. Az idén bevezetett online engedélykérés pedig kiegészül az engedélyek online kiadásával is, tovább egyszerűsítve és rövidítve ezzel az ügyintézést. Ezzel a fuvarozók egyik legfontosabb kérése teljesül, jegyezte meg.
A Synergon Nyrt. lesz a BKV informatikai rendszerének új üzemeltetője. A közlekedési cég a társasággal tíz évre kötendő szerződéstől bővebb szolgáltatást és összesen több mint hárommilliárd forint megtakarítást vár, tájékoztatott a BKV szerdi közleményében. A BKV január 18-án azonnali hatállyal felmondta a T-Systems Hungary - jelenleg IQSys Zrt. - nevű társasággal a 2001-ben kötött, 2010-ig szóló informatikai szolgáltatási szerződését.
A felmondás után kiírt közbeszerzési pályázatra 17 cég jelentkezett, közülük a legkedvezőbb ajánlatot benyújtó Synergon Nyrt. lett a nyertes. Az új szerződéstől a közlekedési társaság - a többletszolgáltatások jelentős értékén felül - éves szinten 300 millió, azaz a 10 évre kötendő szerződés teljes időtartamára több mint 3 milliárd forint megtakarítást vár.
A szerződést várhatóan november végéig aláírják. Ez a szerződés a közlemény szerint kedvezőbb, mint amit korábban a másik céggel kötöttek: a havi szolgáltatási díj és a szerződés teljes időtartamára rögzített ár - 32,9 milliárd forint - mintegy 10 százalékkal alacsonyabb, mint az IQSys-féle 2008. évi, megállapodás szerinti összeg (35,7 milliárd forint).
Az ombudsman vitatja a BKV működésének egyes elemeit, például hogy elévülés után is fizetési felszólítást küldenek ki.
Kétszáz kilométer fényfüzér tekergőzik majd a fővárosi oszlopokon és fákon.
Újabb négy helyen javítják az útburkolatot szerdán Budapesten. Az időjárástól függően reggel fél héttől délután 3 óráig a III. kerületi Bojtár utcában, a XVIII. kerületben az Üllői úton és a XXII. kerületi Nagytétényi úton dolgoznak majd a munkások. Este 10 órától csütörtökön reggel 6 óráig pedig az Árpád hídon számíthatnak emiatt korlátozásra az arra járók.
Hiába az MTI híre, a DBR szerint is voltak eltérések az alagútfúrásnál.
Aláírásgyűjtésbe kezdtek hétfőn reggeltől a BKV szakszervezetei a fővárosban. Egy ötpontos követelési csomagot állítottak össze, amelynek lényege, hogy a tulajdonos önkormányzat ne csak a jegyárak emelésével próbálja megvalósítani a közösségi közlekedés finanszírozását úgy, hogy közben a BKV támogatása nem emelkedik.
Az érdekképviseletek most ehhez kérik az utasok támogatását, mondta el Nemes Gábor, a BKV sztrájkbizottságának szóvivője. Közölte: hétfőn reggel nyolc órától egészen délután hatig az Örs vezér terén két helyszínen várják az utasokat, a metró bejárójánál és a HÉV végállomásánál.
Mindkét helyen egy plakáton lehet elolvasni a szakszervezetek követeléseit és azt, hogy az utasok aláírásukkal csatlakozhatnak hozzájuk. Kedden még szintén az Örs vezér terén lesznek, később pedig a Határ úton, a Moszkva téren, a Nyugati pályaudvarnál és a Blaha Lujza téren gyűjtik majd az aláírásokat.
A szakszervezetek korábban bejelentették, hogy ha nem teljesülnek követeléseik, akkor december 18-án üzemkezdettől délután egy óráig sztrájkba lépnek.
Politikusok tájékoztatása szerint a főpolgármesteri kabinet hétfői ülésére benyújtott előterjesztés tartalmazza azt is, hogy a Fővárosi Vízművek Zrt. első díjjavaslata 12,9 százalékos volt, aminek mértékét a városvezetés elfogadhatatlanul magasnak tartotta.
A többi közszolgáltatási díjemelési javaslat később kerül a városvezetés elé, mivel további egyeztetések zajlanak a cégek indítványairól. Az MTI információi szerint a szükséges fejlesztések miatt a szemétdíj jövőre 14 százalékkal drágulna az idei 13,7 százalék után.
Az idei 9,9 százalékos csatornadíj-emelés mértékénél jövőre sem szeretne magasabb díjemelést a városvezetés. A csepeli szennyvíztisztító építése és Budapest teljes körű csatornázási programjának megvalósítása érdekében azonban ennél nagyobb mértékű díjemelésre volna szükség a fejlesztési önrészek biztosításaként.
A kegyeleti közszolgáltatások hatósági árainál 6,7 százalékos díjemelési javaslat készült, de a díjrendszer felét jelentő szabadáras termékek ennél kisebb mértékben drágulnának. Összességében 3-4 százalék körüli díjemelést indítványoz a cég vezetése - közölte Simóka Kálmánné, a főváros temetkezési részvénytársaságának vezérigazgatója.
Újpest baloldali hőst keresett, akivel az egykori munkásnegyedben ellensúlyozni lehet a jobboldali szoborállítási divatot.
Hozzájárult a Főgáz Zrt. 50 százalékos önkormányzati részvénypakettje privatizációs eljárásának a megindításához csütörtök délutáni, rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés, amely kétórás vita után, az MSZP, az SZDSZ és az MDF képviselőinek szavazataival hozta meg döntését. Első lépésben közbeszerzéssel egy privatizációs tanácsadót, majd versenyeztetéssel egy befektetési szolgáltatót választanak ki, akinek a közreműködésével nyílt vagy zárt körű értékesítést folytatnak le. Az MDF módosító indítványát elfogadva a közgyűlés határozott arról, hogy sikeres részvényértékesítés esetén a befolyó pénzt kizárólag az európai uniós forrásokkal megvalósuló fejlesztésekhez használják fel.
Hagyó Miklós (MSZP) és Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettesek módosító javaslatára határoztak arról is, hogy a részvényeladásról szóló végső döntést a pénzügyi bizottság helyett a Fővárosi Közgyűlés hozza majd meg. A privatizációs tanácsadó feladataira 300 millió forintot biztosítottak, döntöttek továbbá arról, hogy az értékesítés közreműködője, a befektetési szolgáltató a részvényeladási bevétel 1,5 százalékát kaphatja meg jutalékként.
Leállhat a fővárosi tömegközlekedés december 18-án, ha a BKV nem teljesíti a szakszervezetek követeléseit.
Változtatási tilalmat rendelt el az I. kerület önkormányzata a felújítás alatt álló honvéd főparancsnoksági épületre.
Az átalakítás idejére elköltözik a buszpályaudvar, a többletköltséget a beruházó nem akarja állni.
Egy lerobbant trolibusz miatt álltak a villamosok a körúton.
Az állomásépület egy részét eladta a BKV, a szakszervezetek tiltakoznak.
A részvények eladásából 100 milliárd forintos bevételt remél Budapest.
Gerendai Károly szerint furcsa lenne, ha betiltanák a legnagyobb kulturális rendezvényt.
A beruházó meggyőzte a környéken élőket, hogy bevásárlóközpont nekik jó.
A Combinók fékezését segítő tartályokba rossz anyagot töltöttek. A cserét a beszállítóval fizettetik ki.
A hideg időben fékezéshez szükséges homokadagoló rendszert javítani kellett, emiatt a régi villamosokat kellett bevetni.