Az óbudai Bogdáni útról kiebrudalt buszokat a közeli hipermarket fogadja be bérleti díjért cserébe.
Az új díszvilágítás lehetővé teszi, hogy nemzeti ünnepen piros-fehér-zöldben pompázzon a pilon.
Gyakrabban lesz szmogriadó Budapesten, a Hungária körút helyett az M0-sra szoríthatják ki a gépjárműveket.
A Városligetben élményparkot raknának össze a két intézményből, a Vidámpark egy része elköltözne.
Jövőre, részben japán támogatással, díszvilágítást kaphat az Erzsébet híd, tudta meg az MTI fővárosi politikusoktól. A témáról a város vezetői hétfőn tárgyalnak. Előterjesztésében Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes felidézi azt, hogy jövőre lesz az Osztrák-Magyar Monarchia és Japán közti kapcsolatok felvételének 140., illetve a magyar-japán diplomáciai kapcsolatok újrafelvételének 50. évfordulója. Ezt Japán egyebek közt az Erzsébet híd díszvilágításának - a fővárosi önkormányzattal közös - kiépítésével szeretné megünnepelni. A budapesti Duna-hidak közül csak a Lánchídnak van díszvilágítása, a Szabadság hídon és a Margit hídon a rekonstrukció során tervezik kiépíteni.
A főpolgármester-helyettes javaslata szerint az Erzsébet híd díszvilágítása a két ország barátságát szimbolizálná. Isii Motoko tavalyi tervváltozatait a Lisys Zrt. önkéntes felajánlással további látványtervekkel egészítette ki. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal által jóváhagyott díszvilágítás komplex költsége 250 millió forint, ebből 120 milliónyit áll a japán fél.
A pálya alatti vezetékrendszer korrodálódása miatt később kezdődik, és hamarabb fejeződik be az idei szezon.
Második napja hivatalosan is fullasztó a levegő, de szmogriadót még nem kell elrendelni.
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint kacifántos és félrevezető a kommunikáció.
A vezérigazgató szerint kevés bank akar hitelt adni a cégnek.
A Margit híd és az Erzsébet híd között befejezték a főgyűjtőcsatorna építését.
Utasokat várhatóan 2011 végétől szállítanak majd a szerelvények.
Az üzleti titoknak minősített összegző jelentés kikerült az internetre.
Fokozott ellenőrzést rendelt el Tóth Gábor, Budapest rendőrfőkapitánya hétfőtől november 10-ig. A hivatalos indoklás szerint ebben az időszakban Budapesten több demonstráció lesz, amelyeken nagyszámú résztvevőre lehet számítani.
A fokozott ellenőrzés célja a közbiztonságot veszélyeztető cselekmények, események megelőzése, megakadályozása. A rendőrök bárkit igazoltathatnak, átvizsgálhatják az igazoltatottak ruháját, autóját. A rendőrség tájékoztatása szerint mindent megtesznek, hogy a békés járókelőket, illetve a békésen demonstrálókat ne zavarják.
A 4-es és a 6-os villamosra felszálló utasokat ellenőrzik.
A Népszabadság pénteken azt írta, hogy a kerületi kapitányságok helyett regionális kapitányságok létrehozását, főkapitányi biztosok kinevezését és öt budapesti bűnügyi körzet felállítását tervezi 2010-re Tóth Gábor budapesti főkapitány. A Budapesti Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint valójában semmilyen átszervezésről, struktúra váltásról, jogkörök és kötelezettségek megváltoztatásáról nincs szó és a jövőre vonatkozóan sincs ilyen terv. Mindössze három kiemelt bűncselekmény kategória, régióba történő szervezéséről szólnak a tervek, hogy hatékonyabbá tegyék a nyomozást, felderítést és arányossá tegyék a munkaterhek elosztását.
A lap azt is írta, hogy az átalakítás negatív hatással lehet a rendőrség és az önkormányzatok kapcsolatára, és hogy az átalakításról nem készültek hatástanulmányok. A BRFK szerint azonban ezek a kizárólag bűnügyi szempontú, most kidolgozás alatt álló változtatások nem érintenék sem az önkormányzatok támogatási rendszerét, sem a kerületi kapitányságok és az önkormányzatok kapcsolatát. Nem érintik a kapitányságok szervezetét, sem a vezetők beosztását és az állomány státuszát sem. Hosszú időn keresztül több vizsgálat és hatástanulmány készült arról, hogy érdemes-e kísérleti jelleggel ezeket a kizárólag három kiemelt bűncselekmény kategóriát érintő változtatásokat bevezetni.
Sűrűbben járnak majd a BKV járatai, autóval viszont várhatóan nehezebb lesz közlekedni mindenszentek és halottak napján.
A gépek alacsonyan szállnak, a lakók birtokháborítás miatt perelik a Ferihegyi repülőteret.
131 kilométerre csökkentette a hároméves útfelújítási programban szereplő 300 kilométeres keretet csütörtöki ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A 2008-2010-es időszakra elfogadott eredeti programban 300 kilométernyi út - összesen 358 szakasz - felújítása szerepelt, a most meghatározott 131 kilométerben benne van az idén elkészült 23 kilométer is. Az előterjesztésben az szerepel, hogy a 2009. és a 2010. évi munkák egy részét a fővárosban épülő csatornák és egyéb közmű-beruházások miatt kell átütemezni vagy elhalasztani. A javaslatot az egyfős többséggel rendelkező MSZP-SZDSZ koalíció képviselői szavazták meg.
Megkezdi a főváros az 1-es villamos újabb meghosszabbításának előkészítését, az előterjesztést megszavazta csütörtöki ülésén a közgyűlés. A javaslat értelmében a villamos a pesti oldalról a Lágymányosi hídon át nemcsak a Budafoki, hanem a Fehérvári útig menne. Ezt a közgyűlés elé kerülő javaslat szerint műszaki és finanszírozási szempontból is felül kellett vizsgálni.
A főváros ebben az évben 3 milliárd forintot fordít útfelújításokra, amihez 1,5 milliárd forinttal járul hozzá a központi költségvetés. Az önkormányzat arra számít, hogy a következő két évben az állami támogatás összesen 6 milliárd forint lesz. Hogy ezt teljes egészében megkaphassa, a főváros mindkét évben 4,5-4,5 milliárd forint saját forrást biztosít. A közgyűlés azt akarja, hogy a felújítások teljes költségének 50 százalékát fizesse az állam.
Hat autótulajdonos nyújtott be kártérítési igényt eddig a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.-hez azért, mert az Árpád hídon végzett munkálatok miatt megsérült az autójuk - mondta Horti Zsófia, a cég szóvivője. Az FKF az ügyintézés felgyorsítása érdekében biztosító társaságán keresztül fizet azoknak, akiknek a járműve bizonyíthatóan az Árpád hídi rámpán való áthaladáskor sérült meg.
Az FKF Zrt. kárfelvételi irodáján veszi fel a kárigényeket. A járműveket ezután szervizben vizsgálják meg, hogy a sérüléseiket valóban az Árpád hídi rámpán szerezték-e. Az autók sérüléseinek jellegéből lehet ugyanis következtetni arra, hogy azok miként keletkeztek. Olyan károk után azonban nem tudnak fizetni, amelyek a hídon életbe léptetett, óránkénti 30 kilométeres sebességkorlátozás áthágása miatt következtek be - tette hozzá Horti Zsófia.
Hagyó elnézést kért a budapestiektől.
A keddi felfordulás okát leaszfaltozták, most, ha lassan is, de folyamatosan halad a forgalom.
A Szabadság híd felújításának eredetileg 4,9 milliárd forintos költségvetéséről még 2006 nyarán döntött a Fővárosi Közgyűlés. A főpolgármesteri kabinet hétfői ülése elé került tájékoztató szerint a rekonstrukcióba azóta bekerült köz- és díszvilágítás költségei, valamint az időközben felmerült pótmunkák a keret növelését teszik szükségessé.
Ezért a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyal a 300 millió forintos többlet-támogatásról. A tervek szerint a villamosközlekedés idén december 20-án megindulhat, de teljes rekonstrukció jövő május végén zárul, ezt követően vehetik birtokba az autósok a hidat.
A Fővárosi Közgyűlés egyébként tavaly májusban határozott arról, hogy a Szabadság híd felújításához uniós támogatást kíván igénybe venni. Idén nyáron írták alá a megállapodást, amelynek értelmében a főváros 2,5 milliárd forintos támogatásra jogosult. Az EU azonban a díszkivilágítás és a többletköltségek egy részét nem fogadta be.
A Margit híd felújításához is 50 százalékos uniós támogatásra számít a főváros, eszerint a 12 milliárdos költségből 6 milliárdot állna az EU. A jóváhagyott engedélyokiratban egyébként 13 milliárd forint szerepel, mert a folyamatos villamosforgalmat lehetővé tevő ideiglenes vágányok kiépítésének, illetve a díszvilágítás megvalósításának költségeit nem támogatja az unió.
A költségeken belül a legnagyobb tétel az acélszerkezetek 3 milliárd forintba kerülő felújítása, az 1,8 milliárdos felületvédelem és a visszafizetendő általános forgalmi adó 2 milliárdos összege - derül ki a főpolgármesteri kabinet elé került tájékoztatóból.
A részletes terveket július 29-én nyújtotta be a főváros, a bíráló bizottság döntését követően decemberben kerülhet sor a támogatási szerződés megkötésére. A vállalkozói szerződés megkötése jövő februárban várható, a munkálatok az ideiglenes vágány építésével április végén kezdődhetnek, a rekonstrukció pedig májusban indulhat.
A forgalomba helyezés tervezett időpontja 2010. augusztus 31., a felújítás teljes befejezése 2010 vége. A rekonstrukció alatt folyamatos lesz a villamos- és buszközlekedés, és a gyalogosok is használhatják majd a hidat, a közúti forgalom azonban szünetel.
November 22-ig este tíztől reggel hatig éjszakánként dolgoznak a hídon, a villamosközlekedést nem zavarják.
Az új rendelet szerint játszótéren tilos dohányozni, közterületen pedig nem szabad eldobni a csikket.
Lehet menni hamarosan a budai rakparton, de nem tudni, milyen irányban. Demszky ígéreteket rovancsolt.