Aligha kerülhető el a pénteki BKV-sztrájk

2008.04.15. 12:05
Nem sikerült áttörést elérni a BKV és a szakszervezetek közötti tárgyalásokon. A szakszervezetek négy követeléséről zajló tárgyalások percek alatt véget értek és a pénteken nyújtandó még elégséges szolgáltatások mértékéről sem sikerült megállapodni.

Patthelyzet alakult ki a keddi tárgyalásokon a BKV és a szakszervezetek között, ami az előzmények ismeretében törvényszerű volt. A szakszervezetek szerint a fővárosi önkormányzat és a BKV menedzsmentje nem akar megállapodni, a BKV alapvető gondjairól érdemi párbeszédet folytatni, ehelyett a közvéleményt próbálják a szakszervezetek ellen hangolni.

Követelések

A szakszervezeti követelések a következők: a járatritkítási tervezet visszavonása, és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása és az, hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntést előkészítő folyamatokba.

A mai nap kérdése nem is az volt, sikerült e bármit is elérni a négy követeléssel kapcsolatban, hanem hogy a már szinte teljesen biztosra vett pénteki sztrájk alatt lesz-e bármiféle előre tervezett közlekedés a szerződéses járatokon kívül. Az előzmények arra mutattak, a BKV nem hajlandó 50% alatti teljesítményt minimális szolgáltatásként elfogadni, a szakszervezetek meg nem fognak ennyit felajánlani. Ez így is lett.

Antal Attila felmentve

Visszavonta a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága kedd délután Antal Attila BKV vezérigazgatói megbízatását, és visszahívta őt a cég igazgatóságából is. A döntés Antal Attila saját kezdeményezésére, április 15-i hatállyal született meg.

Antal csak az április 15-ig neki járó fizetést kapja meg, a tavalyi évre járó prémiumát már korábban átutalták neki.

A szakszervezetek ismét csak az éjszaka közlekedő 100 autóbusz nappali továbbközlekedtetésének lehetőségét ajánlották fel, nem ragaszkodva ahhoz, hogy azok az éjszakai buszok útvonalán közlekedjenek. Megállapodás híján az a valószínű, hogy a BKV buszai, metrói, villamosai, HÉV vonatai semmivel sem lesznek nagyobb számban az utcán, mint a múlt hétfői félnapos sztrájkkor.

Mindazonáltal a BKV akár el is fogadhatná a szakszervezetek még elégséges szolgáltatásra vonatkozó ajánlatát és a MÁV Start vonataira ráhordással, illetve a Keleti, Déli és Nyugati pályaudvarokat összekötő járatokkal a MÁV-val együtt biztosíthatna valamiféle még elégséges szolgáltatást. Ennek persze az is feltétele lenne, hogy a vasutasok betartva ígéretüket aznap ne sztrájkoljanak, és a BKV bérleteket elfogadják a vonatokon. Ha mindez még kiegészülne a Volán autóbuszainak legalább a Deák térig való továbbközlekedtetésével, már összejönne egy elfogadható mértékű elégséges szolgáltatás.