További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Patthelyzet alakult ki a keddi tárgyalásokon a BKV és a szakszervezetek között, ami az előzmények ismeretében törvényszerű volt. A szakszervezetek szerint a fővárosi önkormányzat és a BKV menedzsmentje nem akar megállapodni, a BKV alapvető gondjairól érdemi párbeszédet folytatni, ehelyett a közvéleményt próbálják a szakszervezetek ellen hangolni.
Követelések
A szakszervezeti követelések a következők: a járatritkítási tervezet visszavonása, és egy új készítése a szakszervezetek bevonásával, a csoportos létszámleépítés visszavonása, a munkakörülmények javítása és az, hogy a cég menedzsmentje vonja be őket a döntést előkészítő folyamatokba.
A mai nap kérdése nem is az volt, sikerült e bármit is elérni a négy követeléssel kapcsolatban, hanem hogy a már szinte teljesen biztosra vett pénteki sztrájk alatt lesz-e bármiféle előre tervezett közlekedés a szerződéses járatokon kívül. Az előzmények arra mutattak, a BKV nem hajlandó 50% alatti teljesítményt minimális szolgáltatásként elfogadni, a szakszervezetek meg nem fognak ennyit felajánlani. Ez így is lett.
Antal Attila felmentve
Visszavonta a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága kedd délután Antal Attila BKV vezérigazgatói megbízatását, és visszahívta őt a cég igazgatóságából is. A döntés Antal Attila saját kezdeményezésére, április 15-i hatállyal született meg.
Antal csak az április 15-ig neki járó fizetést kapja meg, a tavalyi évre járó prémiumát már korábban átutalták neki.
A szakszervezetek ismét csak az éjszaka közlekedő 100 autóbusz nappali továbbközlekedtetésének lehetőségét ajánlották fel, nem ragaszkodva ahhoz, hogy azok az éjszakai buszok útvonalán közlekedjenek. Megállapodás híján az a valószínű, hogy a BKV buszai, metrói, villamosai, HÉV vonatai semmivel sem lesznek nagyobb számban az utcán, mint a múlt hétfői félnapos sztrájkkor.
Mindazonáltal a BKV akár el is fogadhatná a szakszervezetek még elégséges szolgáltatásra vonatkozó ajánlatát és a MÁV Start vonataira ráhordással, illetve a Keleti, Déli és Nyugati pályaudvarokat összekötő járatokkal a MÁV-val együtt biztosíthatna valamiféle még elégséges szolgáltatást. Ennek persze az is feltétele lenne, hogy a vasutasok betartva ígéretüket aznap ne sztrájkoljanak, és a BKV bérleteket elfogadják a vonatokon. Ha mindez még kiegészülne a Volán autóbuszainak legalább a Deák térig való továbbközlekedtetésével, már összejönne egy elfogadható mértékű elégséges szolgáltatás.