Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Év végéig tűzbiztossá teszik a BKV lángoló buszait

2004.09.17. 11:41
Demszky arra kérte a BKV-t, hogy gyorsítsák fel az elmúlt években több tűzesetet produkáló buszok átalakítását és a rizikós járművek esetében minden nap végezzenek el diagnosztikai szemlét. A BKV ezután három helyett öt buszon végez egyszerre műszaki átalakítást, így remélhetőleg még idén biztonságosak lesznek a budai IK-412 autóbuszok.
Demszky Gábor főpolgármester pénteken reggelre bekérette magához Aba Botondot, a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság (BKV) igazgatóját, hogy megállapodjanak a kritikus állapotú budai Ikaruszokkal kapcsolatos teendőkről. Mint az az egyeztetés után kiderült, Demszky arra kérte a BKV-t, hogy két héten belül mérjék fel, mit lehet tenni a típushibás Ikarusz IK-412 autóbuszok mielőbbi biztonságossá tételére, gyorsítsák fel a buszok átalakítását és a rizikós járművek esetében minden nap végezzenek el diagnosztikai szemlét.

Aba Botond és Demszky Gábor
Mint arról az Index is beszámolt, a BKV folyamatosan szervizben tart három buszt, hogy elvégezzék a tűzbiztosságot garantáló átalakítást. A Demszkyvel történt egyeztetés után Aba Botond bejelentette, hogy ezután öt buszt vonnak ki e célból a forgalomból, ezzel felgyorsítva a javítás ütemét. Így várhatóan még idén befejeződik a buszok biztonságossá tétele. Ennek költségeit egyébként saját forrásból fedezi a BKV, ami csaknem kétszázmillió forint terven felüli kiadást jelent az rt-nek.

Aba Botond tájékoztatta a főpolgármestert, hogy a BKV július 15-én keresetet adott be a bíróságon a gyúlékony buszokat gyártó Ikarusbus Rt. ellen, mintegy 350 millió forintra perelve a céget, ami egyébként továbbra sem ismeri el, hogy az ő hibájukból keletkeztek a tüzek a IK-412-es buszok motorterében. A BKV pluszköltségeit, azaz többek között a javításokra fordított pénzt, a többlet munkaórákra fordított kiadásokat, belekalkulálták a perelt összegbe - mondta el Aba Botond.

IK-412
A BKV-nak jelenleg összesen száztizenkét IK-412-es Ikarusza van, ebből hatvanhárom a budai autóbuszüzemi igazgatóság felügyelete alatt közlekedik. A budai járműveket 1999-ben gyártották Budapesten, a típushiba csak ezeknél fordul elő. Eredetileg hatvanöt ilyen busz közlekedett Budán, de kettő teljesen kiégett. Huszonöt esetében a cég karbantartói elhárították a hibát, a szükséges változtatást egyszerre három buszon végezik. A jelenleg szerelés alatt lévő három busz hamarosan újra közlekedik, rajtuk kívül azonban még harmincöt busz szorul hibamentesítésre. A hárombuszos javítási tempóval 2005 tavaszára fejeződne be a buszok biztonságossá tétele.