Jenő
-3 °C
6 °C

Újabb hibák a csepeli buszokon

2006.10.27. 14:12
Meghibásodtak a VT Transman több mint húszéves autóbuszai Csepelen, ezeken a járatokon korábban két BKV műszaki ellenőr rosszul lett. A BKV megbízásából a járatokat üzemeltető VT Transman ügyvezetője szerint meghibásodási adataik nem rosszabbak a BKV hasonló mutatóinál, és mindössze egy buszt kellett kivonniuk a forgalomból, a másikat kiállási időben meg tudták javítani.

Szerdán két autóbusz hibásodott meg azokon a járatokon, amelyet a VT Transman cég üzemeltet a BKV megbízásából Csepelen, mondta el az Indexnek a VT Transman ügyvezető igazgatója, Tóth Ignác. Az egyik meghibásodott buszt egy tartalékkal váltották ki, a másikat pedig a napközbeni normál "kiiktatás" idején, tehát kiállási időben javították meg, vagyis nem történt forgalmi kiesés, a busz tudta a menetrendet tartani.

Az ügyvezető ezzel a VEKE, a Városi Elővárosi Közlekedési Egyesület értesülését kommentálta, miszerint 8-ból 5 buszuk állt le két nap alatt. Tóth elmondta, összesen hét buszuk jár Csepelen, és ebből csak kettővel voltak gondok.

Ellenőrök lettek rosszul

Az Indexen számoltunk be korábban arról, hogy a BKV nemrégiben műszaki ellenőrzést tartott alvállalkozójánál, a VT Transmannál. A Csepelen két járatot, a 38/A-t és a 138-ast üzemeltető cégnél a vizsgálódó műszaki ellenőrök azonban rosszul lettek, amikor tesztelték a vonalakat.

A VT Transman Kft. ügyvezető igazgatója az Indexnek az esetről elmondta, hogy az nem szénmonoxid-mérgezés miatt történt. Arról van szó, hogy olaj szivárgott, és ez az olaj folyt rá a kuplungra, ott felmelegedve, az égő olaj szaga okozhatott esetleg később rosszullétet az ellenőröknél.

Az ügyvezető igazgató szerint a két ellenőr nem a járaton lett rosszul, hanem csak később, erről a BKV-tól értesültek közvetve, nem maguktól az ellenőröktől. A meghibásodott buszt azonnal kivonták a forgalomból, helyette egy másik jármű állt forgalomba. Tóth hangsúlyozta, hogy meghibásodási mutatóik nem rosszabbak a BKV-nál, és buszaik is automataváltósak (nem kézi váltósak, ahogyan az a korábbi hírekben szerepelt). Ugyanakkor olvasóink jelezték, hogy a VT Transman egyik csepeli busza kézi váltós mégis csak, sőt, a cég őrmezei és más járatain is vannak kézi váltós járművek.

Nem fordult még elő ilyen eset

Tóth szerint érthető, ha a BKV alvállalkozókhoz fordul, amikor nincs elegendő járműve, az alvállalkozók szolgáltatási színvonala pedig eléri a BKV-ét - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.

Az ügyvezető szerint járataikat folyamatosan ellenőrzi a BKV, és ezen ellenőrzések egyikén történt az eset, ami egyáltalán nem nevezhető általánosnak. 1999 óta dolgoznak BKV-nak, de ilyen még nem fordult elő.

A BKV illetékese az Indexnek elmondta: a csepeli alvállalkozói buszokon rendszeresen ellenőriznek. Az ellenőrök sem az inkriminált eset előtt, sem utána pár nappal nem tapasztaltak rendellenességet. Ugyanakkor a BKV örül annak, hogy a saját ellenőrei derítették fel a problémát

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?