Árpád
-2 °C
3 °C

Mit vizionált Demszky négy éve idénre?

Demszky Gábor a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy 2002-es kampányígéreteinek csupán 9 százaléka nem valósult meg. A főpolgármester a négy évvel ezelőtti kampányban 107 pontba foglalta össze a közeljövő feladatait, ezekből negyvenkilencet hajtott végre maradéktalanul, vagyis az ígéreteknek 9 helyett 55 százaléka nem valósult meg. A főpolgármester tömegközlekedési víziójából alig-alig öltött testet valami, az egészségügyben és a közbiztonságban viszont nagyon jó a megvalósulási arány.

TÖMEGKÖZLEKEDÉS

  • 1. Európa legkorszerűbb villamosát állítjuk forgalomba a 4-6-os vonalán.
    2006 közepén kezdtek el járni az első Siemens kocsik, de korlátlanul nem sikerült forgalomba állítani őket, a teljes állomány csak 2007-ben érkezik.
  • 2. 2003-ig 9 milliárd forintot fordítunk új villamosokra és a meglévők korszerűsítésére.
    2002-ben 6, 2003-ben 1, azaz összesen 7 milliárd forint jutott korszerűsítésre és a hannoveri villamosok vásárlására.
  • 3. Megépítjük a naponta több mint félmillió embert szállító 4-es metrót a Bosnyák tér és a Kelenföldi pályaudvar között.
    Nem építették meg.
  • 4. Felújítjuk a kettes metrót.
    Az állomások nagy részét felújították, de például a babakocsik és tolókocsik által használható lifteket későbbre ígérik.
  • 5. Hozzákezdünk az 5-ös metró építésének előkészítéséhez, amely a csepeli és szentendrei HÉV-vonalak Duna alatti összekötésével valósul meg.
    Nem kezdtek hozzá.
  • 6. Megújítjuk a szentendrei HÉV-et.
    Megújították.
  • 7. Az 1-es villamost átvezetjük Budára.
    Az 1-es villamos egy helyen (Árpád híd) évtizedek óta át van vezetve Budára, Demszkyék itt arra gondoltak, hogy a Lágymányosi hídon is átmenjenek a villamosok. A mai napig nem mennek át.
  • 8. Továbbépítjük a 3-as villamosgyűrűt.
    Nem építették tovább.
  • 9. Az 56-os villamost budai gyorsvillamossá fejlesztjük.
    Nem történt meg.
  • 10. 320 új környezetkímélő buszt vásárolunk.
    Nem ennyit, csak 150-et.
  • 11. Az elöregedett trolibuszparkot teljesen lecseréljük.
    Nem cserélték le.
  • 12. 11 helyen új buszsávokat létesítünk.
    Ezt betartották.
  • 13. A MÁV, a Volán és a BKV összefogásával közös bérletrendszert hozunk létre.
    Részben megvalósult, de teljesen csak 2010-ben kezd működni a Budapesti Közlekedési Szövetség.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?