Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Autózni, az nem lesz öröm

2008.06.23. 08:57
Idén és jövő év elején a Szabadság híd környékét, utána pedig a Margit híd térségét lehet dugósújtotta övezetnek nyilvánítani. Ezen kívül 86 útszakaszt zárnak le vagy korlátoznak útfelújítás vagy közmű-rekonstrukció miatt a következő hónapokban.

A napokban zárták le a Műegyetem rakpartot a 4-es metró Gellért téri állomásának építése miatt, ezzel végleg elzárva azoknak az autósoknak az útját, akik a felső- vagy az alsó rakparton szeretnék dél felől megközelíteni a belvárost. A felső rakpartot augusztus 20-án nyitják meg újra.

A budai alsó rakpart, amelynek a szakaszos lezárása két héttel ezelőtt kezdődött, még sokáig nem lesz járható. Az Erzsébet híd és a Lágymányosi híd között az év végéig építik a budai szennyvíz főgyűjtőcsatornát, a tervek szerint a jövő év elején nyílik meg ez a szakasz.

A rakpartra behajtani tilos

Az Erzsébet híd és a Margit híd közötti rakpartszakaszon 2008. augusztustól 2009. január elejéig nem lehet majd közlekedni. Ezen a részen gázvezeték-felújítás lesz, valamint a főgyűjtőcsatorna építése folytatódik.

A Margit hídtól északra eső rakpartot szintén augusztus elején zárják le egészen 2009 őszéig. Itt a főgyűjtő-építéssel párhuzamosan egy sávval kiszélesítik a rakpartot, lesz a budai hídfőnél egy új csomópont, valamint a rakpart szintjét másfél méterrel megemelik az új csatorna miatt.

A Szabadság híd lezárása jövő májusig tart. A felújítási munkák ugyan december végén befejeződnek, a közúti forgalmat azonban csak 2009. májustól engedik rá a hídra. Ennek az az oka, hogy jövő márciusig tart a Fővám téren a 2-es villamos aluljárójának építése, és csak ezután kezdhetik meg az útépítést a Fővám téren és a Vámház körúton, ami a tervek szerint májusig tart majd.

A 47-es és a 49-es villamos a közúti járműveket megelőzve, már idén év végétől jár majd, mind a hídon, mind végig a kiskörúton. A 2-es villamos 2009 második félévben közlekedhet újra végig az egész pályán.

Fél évig két híd lesz lezárva

A Margit hídon már idén októberben megkezdik a rekonstrukciós munkákat, igaz azok még nem járnak nagyobb közúti korlátozásokkal. Az autókat a tervek szerint 2009. január elejétől tiltják ki a hídról, a 4-es és a 6-os villamos közlekedik a felújítás alatt.

Ez azt jelenti, hogy 2009 első öt hónapjában két budapesti híd, a Szabadság és a Margit híd is zárva lesz az autósok előtt. A Margit híd rekonstrukciója 2010 második felében fejeződik be, addig tart a lezárás is. A főváros vezetése abban bízik, hogy a 2008 augusztusában megnyíló M0 északi híd majd tehermentesíti Budapestet.

Idén összesen 58 útszakaszt újítanak fel, nem számítva a budai alsó rakpartot és a külső Váci út kétszer két sávossá bővítését. Ezen kívül víz- és gázvezeték-felújítások további 26 útszakaszt érintenek. Az útfelújítások az ígéretek szerint sehol sem tartanak 16 napnál tovább, ebbe persze nem számít bele a munkát megelőző közmű-rekonstrukció ideje.

Beszűkül a Rákóczi út az Astoriánál

Az idei útfelújításokat két ütemben végzik. Az első ütembe 38 útszakasz tartozik, ezek rekonstrukciója hamarosan megkezdődik (az ide tartozó utak listája a cikk végén olvasható). A második ütem ősszel kezdődik.

A 4-es metró építésének felszíni munkái miatt is több helyen korlátozzák a forgalmat. A Belgrád rakpart júniustól egyirányú lesz, az Rákóczi utat az Astoriánál augusztustól kétszer egy sávra szűkítik, szeptembertől a Bartók Béla úton és a Fehérvári úton pedig módosul a villamosforgalom néhány hétre.

A villamosközlekedésben számos fennakadásra lehet számítani, mert a főváros a következő két évben tervezi az 1-es, a 3-as, a 17-es, a 24-es, az 56-os, és még további nyolc vonal felújítását. A villamosokat buszok pótolják, tovább növelve a közúti forgalmat.

Az első ütemben megújuló útszakaszok

1. I. Hunyadi J. út (16-os autóbusz útvonal) 2. II. Csatárka utca 3. III. Erdőalja út (Viharhegyi út - Királylaki út) 4. III. Királylaki út (Erdőalja út - Máramaros út) 5. III. Máramaros út (Királylaki - buszforduló) 6. IV. Baross u. (Fóti út - Erdősor u.) 7. IV. Szent Imre u. (Leiningen K. u. - Görgey A. u.) 8. V. Alkotmány u. (Bajcsy-Zs. út - Kossuth Lajos tér) 9. VIII. Csobánc u. (Diószegi Sámuel u. - Szeszgyár u.) 10. VIII. Mátyás tér (K-i oldal kész) 11. VIII. Kiss József u. (Rákóczi út - Népszínház u) 12. IX. Haller u. (Nagyvárad tér - Haller u. 82.) 13. IX. Mester u. (Könyves K. krt. - Vágóhíd u.) 14. X. Kada u. (Gergely u. - Gyömrői út) 15. X. Kada u. (Maglódi út - Óhegy u.) 16. XI. Hegyalja út (BAH csp. - Németvölgyi út) 17. XI. Németvölgyi út (Hegyalja u. - Érdi út) 18. XIII. Budai Nagy Antal u. (Pozsonyi u. - Hollán E. u.) 19. XIII. Hegedűs Gy. u. (Csanády u. - Bessenyei u. - Tutaj u.) 20. XIV. Ifjúság útja (Kerepesi út - Stefánia út) 21. XIV. Öv u. (Mogyoródi út - Egressy út) 22. XIV. Stefánia út (Hungária krt. - Ajtósi Dürer sor) 23. XV. Bánkút u. - Vasutastelep (Szentmihályi út - Széchenyi u.) 24. XV. Bercsényi u. (Szerencs u. - Arany J. u.) 25. XV. Cserba E. u. (Vécsey u. - Telek u.) 26. XV. Rekettye u. (Kolozsvár u. - Rákos út) 27. XVI. Baross G. u. (Margit u. - Veres Péter út) 28. XVI. József u. (Bp. út - Csömöri út) 29. XVII. 525. Tér 30. XVII. Ananász u. (Ároktő u. - Naplás u.) 31. XVIII. Gilice tér 32. XVIII. Lakatos utca (Egressy - Jegenye fasor) 33. XIX. Kassa u. (Pozsony u. - Kolozsvár u.) 34. XIX. Zalaegerszeg u. (Határ út - Pannónia út) 35. XX. Kossuth Lajos u. (Helsinki út - Baross u.) 36. XXI. Erdőalja utca (Völgy u. - Szent István u.) 37. XXIII. Grassalkovich út szervizút (Batthyány u. - Fodrász u.) 38. VIII. Népszínház u. (Teleki tér - Fiumei út)