Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Pályázatot ír ki a BKV az elektronikus jegy bevezetésére

2008.12.15. 09:43
A BKV januárban nemzetközi közbeszerzési pályázatot ír ki az elektronikus jegyrendszer bevezetésére, hangzott el a főpolgármesteri kabinet ülésén. Az Index úgy tudja, hogy a jegy érvényes lesz a BKV, a MÁV és a Volán járatain, sőt a három közlekedési társaság közös céget alapíthat a működtetésre.

A főpolgármesteri kabinet napirendjén ismét szerepelt az elektronikus jegyvásárlási rendszer (e-ticketing) bevezetésének kérdése, mondta Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója. Hozzátette, az elektronikus jegyrendszert olyan nemzetközi szakértő bevonásával készítik elő, amely már közreműködött hasonló rendszer kiépítésében és bevezetésében.

A kabinetülésen a BKV vezetése ismertette a szakértő kiválasztásának szempontjait. A nemzetközi közbeszerzési pályázatot januárban kívánja kiírni a társaság. A kabinet felkérte a BKV vezetését, hogy a következő hetekben tárgyaljon a közlekedési tárca képviselőivel, annak érdekében, hogy az elektronikus jegyrendszert a Volán és MÁV járatain is használni lehessen.

Az e-ticketing rendszer úttörőnek számító Hong Kong-i modelljét mára számos európai nagyváros, köztük London, Párizs, Madrid, Amszterdam és Róma is átvette. A BKV által végzett összehasonlító elemzésből kiderül: a Budapesttel összemérhető városok komplex elektronikus jegyrendszerének kialakítása nagyságrendileg 100-200 millió euró körül mozog, és közel 2-4 évet vesz igénybe.

A városok többségében az intelligens chipkártya alapú bérletet egyszer használatos jegyfajták egészítik ki. Legnehezebb feladat minden városban az állomások és járművek utasforgalmi szempontból történő lezárása volt. Ez a metrók, városi vasutak esetében kapukkal, forgóvillákkal könnyebben megoldható, mint a buszoknál, ahol az első ajtós felszállás bevezetése lassítja a forgalmat.