Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Még mindig áll a 4-es metró fúrópajzsa

2008.09.10. 11:51
Még mindig nem kapta meg a jóváhagyást az alagútfúrás folytatására a Bamco konzorcium, holott korábban azt ígérték, hogy szeptember elejére meglesz az engedély és folytatódhat a 4-es metró alagútépítése.

Az Index a DBR Metró projektigazgatóságtól megtudta, hogy a Bamco benyújtotta az engedélykérelmet, de a Nemzeti Közlekedési Hatóság hiánypótlást kért az alagútfúró cégtől.

Az Index úgy tudja, amint a hiánypótlást benyújtották, megkapják a jóváhagyást, most a kivitelezőn múlik, hogy mikor pótolja a hiányosságokat. Az alagútfúrást augusztus 26-án állította le a hatóság a Bamco a Gellért térnél egy átkötő alagutat engedély nélkül kezdett meg építeni.

A Bamco annak ellenére kezdte meg az építkezést, hogy a helyszíni bejárás előtt, augusztus 7-én a hatóság felhívta az építtető, valamint a kivitelező figyelmét arra, hogy a vágánykapcsolati műtárgy, azaz egy átkötő alagútépítésének megkezdéséhez hatósági jóváhagyás szükséges. 

Az építési dokumentumokat megvizsgálva a hatóság úgy döntött, hogy a kivitelező céggel szemben egymillió forint eljárási bírságot szab ki. A hatóság a bírság mellett megtiltotta az átkötő alagút építését, annak kiviteli tervének jóváhagyásáig.

Egyúttal kötelezte mind az építtetőt, mind a kivitelezőt, hogy minden szükséges intézkedést haladéktalanul tegyenek meg az állékonyság, az élet, az egészség, a köz-, és vagyonbiztonság megóvása, a környezeti károk megelőzése érdekében.

Az augusztus végi nyilatkozatok szerint az engedély kérdése szeptember elejére elrendeződött volna, ám ez mégsem történt meg. Az alagútépítés azóta is áll.

A közlekedési hatóság közleménye

A terveket szakértő bevonásával soron kívül megvizsgáltattuk és hiánypótlást adtunk ki a kivitelező felé. Hiánypótlási felhívásunk a süppedési számítások ismételt ellenőrzésére, a kárelhárítási tervek aktualizálására és a belső falazatra vonatkozó tervek megküldésére vonatkozott. Határidő: 2008. szeptember 18. A beküldött dokumentáció felülvizsgálatára külső szakértő bevonása szükséges. A tervek jóváhagyására pontos időpont nem határozható meg, de a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánított metró ügyekben a törvényi előírásoknak megfelelően soron kívül intézkedünk.