Plexifallal védenék a metróra várókat

MTI
2004.07.20. 13:48
A fővárosi MIÉP-frakció azt javasolja, hogy a 2-es metró felújításakor és a 4-es metró építésekor a balesetek elkerülése érdekében építsenek a peron és a sínek közé átlátszó védőfalat - mondta Zsinka László frakcióvezető keddi budapesti sajtótájékoztatóján. A metróban bekövetkező balesetek száma csökkenthető lenne, ha a Nyugat-Európában már alkalmazott védőfalat építenének az állomásokon a sínek és a peron közé - közölte Zsinka László. Hozzátette: az átlátszó anyagból készített védőfalakon lévő ajtók a szerelvény érkezésekor automatikusan kinyílnának, lehetővé téve a be- és kiszállást. A védőfalak miatt képtelenség lenne beesni vagy beugrani a sínek közé. Zsinka László úgy tudja, az épülő 4-es metróra olyan rendszert terveznek, amely nem nyújt azonos védelmet a védőfallal. Ha ugyanis a biztonsági sávra rálépnek, vagy tárgy kerül a vágányokra, ezt az infravörös érzékelő jelzi, lekapcsolja a vontatási feszültséget és vészfékezésre kényszeríti a vonatot. Ez nem jelent elegendő védelmet, mert ha a vonat féktávolságon belül van, már hatástalan.

Teljes biztonságot csak a védőfal jelenthet, aminek megépítése nem olcsó, de mindenképpen szükséges - jelentette ki Zsinka László, aki szakértőkre hivatkozva azt mondta, a 4-es metró építésénél ez a törvényben rögzített 196 milliárd forint egy százalékából megoldható lenne. Számításaik szerint állomásonként egy-kétszázezer forintból megépíthető a védőfal, amelyhez hasonló működik már Londonban, Koppenhágában, Hong-Kongban és Szentpéterváron. Zsinka László szerint a védőfal a biztonság javítása mellett csökkenti a huzatot és reklámhordozóként is használható. Ezért a fővárosi MIÉP-frakció javasolja a kormánynak és Budapest vezetésének, hogy fontolja meg a védőfal építését és a tenderek kiírásakor vegye figyelembe - mondta.