A parkolási cégek nem tartják be az adatvédelmi szabályokat

Magyar Hírlap
2005.02.18. 07:07
A rendszám ismeretében bármelyik autó tulajdonosáról kideríthető, van-e, volt-e a parkolás miatt pótdíjhátraléka. A lap munkatársa telefonon próbálkozott a fővárosban működő három parkolási társaságnál. A Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft.-nél a telefonos ügyfélszolgálat munkatársa minden különösebb rábeszélés nélkül végignézte adatbázisát, és a bemondott rendszám alapján megnyugtatott: az általuk felügyelt kerületekben nincs a kocsi büntetve.

A Fővárosi Közterületi Parkolási Társulásnál amellett, hogy elárulták a jelenre vonatkozó információkat, azt is közölték, hogy van a kocsin egy három éve ketyegő, 6200 forintos pótdíjhátralék is. Az ügyintéző hölgy megpróbálta rábeszélni az újságírót, hogy hagyja elévülni a büntetést. A legnagyobb, hét kerületet tömörítő Centrum ügyfélszolgálatán is készséggel próbáltak segíteni, de az érdeklődés időpontjában éppen lefagyott a számítógépes rendszerük. l

"Bár a telefonos adatszolgáltatás rendszere kényelmes és hasznos, ez a módja felvet bizonyos adatvédelmi aggályokat" – közölte a lap megkeresésére Gulyás Csaba, az adatvédelmi ombudsman vezető főtanácsadója. Péterfalvi Attila munkatársa szerint a fő problémát az jelenti, hogy így bárki azonosításra alkalmas, személyes adatok birtokába juthat. Gulyás a megoldást a szűkszavú tájékoztatásban látja.