Éjszakánként megfordítják az Időkereket

2004.08.30. 19:30
Megkezdték az Időkerék műszaki átvizsgálását. A néhány hetes munka alatt többször is megfordítják az Időkereket. Hamarosan magyar és angol nyelvű ismertetőtáblát is elhelyeznek a szerkezet előtt.
Megkezdődött a Budapesten felállított Időkerék tervezett műszaki átvizsgálása, a szakemberek a szerkezet egészét ellenőrzésnek vetik alá, közölte a Kronosz Alapítvány sajtófőnöke hétfőn az MTI-vel. Az ellenőrzésre azért van szükség, hogy a műtárgy technikája tökéletesen működjön az első, december 31-én, éjfélre tervezett átfordításkor, írta Gréczy Zsolt az MTI-hez eljuttatott közleményben.

Tekintse meg képeinket!

Próbafordítások éjszaka

"A néhány hetes munka során a szakemberek ellenőrzik a homokot áteresztő szerkezetet, a tömítéseket, a rögzítő csavarokat, a görgőket; éjszaka próbafordításokat is végeznek a műtárggyal" - közölte az alapítvány sajtófőnöke.

Mint írta, többször megállítják a homok pergését is, azonban az ellenőrzés után a szerkezet automatikusan korrigál és ismét a megfelelő időt "ábrázolja majd".

Tájékoztatása szerint a műtárgy körüli "tereprendezés jól halad, a kőburkolat nagy részét már elhelyezték". Hamarosan a szerkezet mellett elhelyezik a magyar és angol nyelvű ismertetőtáblát is - fűzte hozzá.

A külföldiek nem ismerik

Az Időkerék májusi indítása után, mint az Index megírta, rögtön ellopták a funérlemezre ragasztott információs anyagot, így sok külföldi turista a nyári szezonban tanácstalanul álldogált a szerkezet mellett. Az augusztus eleji ígéretek szerint kétszer egy méteres, rozsdamentes acélból készült gravírozott táblán magyarázzák meg a turistáknak az Időkereket. A szöveg az alapinformációkra szorítkozik (a szerkezet, az építtető, a kivitelező neve, valamint a szponzorok felsorolása), és egy rajz mutatja be, hogyan fordul át az Időkerék.

Az Időkereket Magyarország európai uniós csatlakozása alkalmából állította fel a Kronosz Alapítvány Budapesten, a Műcsarnok mögött. A homok az uniós csatlakozás pillanatában, április 30-ról május 1-re virradóra, éjfélkor kezdett el peregni a nyolc méter magas, ötven tonnánál is nehezebb "műtárgyban".