Olivér
5 °C
8 °C

Egérutat nyert a főváros az Egér úton

2007.02.06. 14:24
Fordulat következett be az úgynevezett Egér út-perekben, adta hírül az Infó rádió. A Legfelső Bíróság hatályon kívül helyezte az eddigi bírósági ítéleteket, amelyek szerint a fővárosi önkormányzatnak milliárdos kártalanítást kellett volna fizetni az Andor utca környéki lakosoknak a megnövekedett forgalom miatt, és új eljárást kezdeményezett az ügyben.

A Legfelső Bíróság a napokban hatályon kívül helyezte az úgynevezett Egér út-perekben született eddigi döntéseket, és új eljárást rendelt el, adta hírül az Info rádió. A döntés két percsoportban közvetlenül mintegy 220, szélesebb körben pedig közvetve 500 lakossági felperest érint, ők összesen mintegy 1,5 milliárd forintra perlik a fővárosi önkormányzatot.

Zaj és füst

A felperesek problémája az, hogy a főváros az Andor utcai lakótelepre terelte a Lágymányosi-híd forgalmát, a megnövekedett zaj és füst pedig csökkentette ingatlanaik értékét. Az első- és másodfokú bírósági döntés a lakosoknak adott igazat, de most elölről kezdődik a vita.

Tiba Zsolt főjegyző szerint az, hogy a Legfelső Bíróság így döntött, a főváros igazát bizonyítja. "Jogászként azt tudom mondani, hogy az esetleges értékcsökkenést nem a fővárosi önkormányzatnak kell megfizetni, a magánvéleményem pedig az, hogy ez a civilizáció ára."

Néha nem is csökken az érték?

Tiba Zsolt közölte, hogy számos esetben nem értékcsökkenést, hanem értéknövekedést hoz egy ingatlanhoz közel megvalósuló infrastrukturális beruházás. Hozzátette, hogy a főváros nem vétett jogi hibát az építési engedélyeztetéskor sem.

Czirmes György, az érintett 500 felperes lakos jogi képviselője szerint azért indul új eljárás, mert a főváros nem tudta bizonyítani, hogy a legmegfelelőbb nyomvonalon vezette el a Lágymányosi híd budai forgalmát.

A Hamzsabégi úti alternatíva

"Az eredeti Hamzsabégi úti nyomvonalon ötvenszer kevesebb ingatlant érintett volna a forgalom által keltett környezetszennyezés, ezért az lett volna a megfelelő irány a híd és az M7-M1-es autópálya között." Czirmes György úgy véli, hogy az alperes önkormányzat az új eljárásban sem tudja bizonyítani, hogy jó nyomvonalat választott, ezért fizetnie kell.

A jogi képviselő arra a felvetésre nem válaszolt, hogy a kilencvenes évek elején pont azért kellett a Hamzsabégi útról más irányba terelni a Lágymányosi híd budai lehajtóját, mert óriási lakossági és civil tiltakozás tört ki a beruházás miatt. Az új eljárásra utasított ügyben becslés szerint még legalább két évig nem lesz döntés.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?