Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Villamosokra kér pénzt a főváros az uniótól

2008.06.17. 14:43
Uniós pénzből hosszabbítaná meg az 1-es és a 3-as villamos vonalát a főváros. A teljes beruházás 44 milliárd, az igényelt támogatás 33 milliárd forint.

A hónap végéig benyújtja pályázatát a főváros az 1-as és 3-as villamos fejlesztésére illetve meghosszabbítására. A beruházás költsége 44 milliárd forint, amelynek 77 százalékát uniós támogatásból teremtenék elő. A munkát 2009 és 2011 között végeznék el - tájékoztatta a Független Hírügynökséget Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

A tervek szerint az 1-es villamost a Lágymányosi hídon át a Budafoki útig, a 3-as vonalát a pesterzsébeti HÉV-állomásig hosszabbítanák meg. Emellett megújulna a teljes villamospálya, és a meglévőek mellé új járművek is érkeznének. A főpolgármesteri kabinet keddi ülésén tárgyalt tájékoztató szerint a munkák 2009-ben indulnának és 2011-ben fejeződnének be. A két villamosvonal jelenleg 150 ezer utast szállít naponta.

Egy tanulmány szerint átalakítanák a villamosokat

Mint arról az InfoRádió korábban beszámolt, egy tavaly elkészült megvalósíthatósági tanulmány szerint a hannoveri villamoskocsik középső részének szétvágásával, valamint alacsonypadlós pótkocsik beszerzésével tenne eleget az akadálymentesítési kötelezettségnek a BKV. Az átalakítás "az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbítása" nagyprojekt egyik legfontosabb eleme.

Az 1-es villamos esetében alacsonypadlós pótkocsik beszerzését tervezi a BKV. Mivel itt Tatra villamosok közlekednek, nincs más lehetőség - mondta korábban az InfoRádiónak a BKV munkatársa. A hannoveri villamosok esetében alacsonypadlós középrészt alakítanának ki a kocsikban, vagyis középen a peronszinten lehetne beszállni, majd kétoldalt fellépcsőzve lehetne eljutni a kocsi két vége felé. A hosszabbításon és a kocsiátalakításon kívül pályaátépítéseket is tartalmaz a beruházási terv.

A sufnituning és a házi barkácsolás kategóriájába tartozik az, amit a BKV tervez az 1-es és a 3-as villamosok átalakításával kapcsolatban, reagált a hírre korábban az InfoRádiónak a VEKE. A 44 milliárd forintos összeg Vitézy Dávid szóvivő szerint önmagában is elképesztő, de úgy véli: tudni kell, hogy mindkét villamos esetében egy-egy megállós hosszabbításról van csak szó. A szóvivő úgy vélte, hogy a villamoskocsik akadálymentesítése nemes cél, de az alkalmazott eszközök nem végiggondoltak.

Az 1-es villamoshoz vásárolandó alacsonypadlós pótkocsival például nem tudni, hogy mi lesz, ha öt év múlva lejár a most 25 éves Tatra villamosok üzemideje. A hannoveri villamosok középrészének lesüllyesztését pedig egyenesen házi barkácsolásnak, sufnituningnak nevezte a szóvivő, aki egyébként a BKV felügyelő bizottságának a tagja is.

Azt nem tudni, hogy az egy évvel korábbihoz képest mennyit változtak a tervek a most benyújtandó pályázatban.