Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Félelem és reszketés Kőbánya-Kispesten

2008.05.26. 11:28
Kőbánya-Kispest buszállomásán már közel egy hónapja nincs semmiféle (köz)világítás. Az utasok sötétben botorkálnak a buszok között, és próbálnak nem hasra esni az alig látható bontási törmelékben. A helyreállítást nehezíti, hogy a lámpáknak, úgy tűnik, nincs gazdájuk.

Az Index egyik munkatársa hétfőn este szembesült azzal, hogy a kőbánya-kispesti metróállomás területét elhagyva emlékezetből kell eljutnia a buszához, mert látni szinte semmit sem lehet. A boltok bezárásával még a bontás előtt és alatt álló egykori felüljáró is teljesen sötét.

Megkérdeztük a BKV Zrt.-től, hogy mikorra várható a probléma megoldása, azaz a balesetveszélyes helyzet megszüntetése. A naponta való sürgetés ellenére válasz csak csütörtökön érkezett: „A BKV Zrt. megtette a hibabejelentést az ELMŰ-nél. Ettől kezdve az ELMŰ feladata, hogy a meghibásodást kijavítsa és az esetleges helyettesítési problémákat megoldja.”

Az autóbuszpályaudvaron csak a busz fényszórója világít. Fotó: Garda Milán

Ám világítás csütörtök este sem volt, felhívtuk hát az ELMŰ-t. Ott nem húzták az időt. Elmagyarázták, hogy a közvilágítási- és magánhálózatok esetén az ELMŰ feladata csak az „átadási pontig” terjed ki.

Megtudtuk továbbá, hogy azt kell megkeresnünk, akié a (nem égő) izzó, az ugyanis a fenntartóé, a lámpatest tulajdonosával (aki az ingatlan tulajdonosa) csak felesleges kitérőt tennénk. Az ELMŰ magyarázata szerint ha önkormányzati területről (világításról) van szó, akkor a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. a felelős, ha magánterület, akkor a variációk száma végtelen. Ha azonban energiabetáplálási (ellátási) gondokról van szó – és ez sem kizárt, akkor még újra beszélünk egymással, mert az már az ELMŰ-höz tartozik.

Felhívtuk hát a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-t, ahol a Dél-pesti Közvilágítási Üzemhez kapcsoltak. Itt kiderült, hogy a BKV buszmegállói és buszpályaudvari közterületen, pontosabban önkormányzati területen vannak, melyek ellátásáért e cég felel. Kőbánya-Kispest azonban speciális eset, mert nem önkormányzati terület. Ott sem most, sem korábban nem szolgáltatott a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.

A hiányzó aknafedő nappal is balaesetveszélyes, éjszaka kifejezetten életveszélyes

Szerencsénkre itt sem ráztak le, elmondták, hogy ismereteik szerint a terület áramellátása (és a kiégett izzók cseréje) a BKV Zrt. feladata, ennek ellenére a BKV-tól napi több bejelentést kapnak, hogy oldják meg a problémát. Hiába hívták fel a bejelentők és a BKV-s fődiszpécser figyelmét arra, hogy házon belül kellene megoldást találni, eddig nem történt semmi.

Felhívtuk a BKV fődiszpécseri szolgálatát, ahol megtudtuk, hogy ők továbbították a bejelentést az Infrastruktúra Főmérnökségre. A főmérnök illetékességből a létesítményüzemeltetési főosztályt bízta meg a helyzet megoldásával. Eddig sikerült eljutnunk.

Ismételten felhívtuk a BKV Zrt. sajtósait, akik kifejtették, hogy már megkaptuk a választ. A kálváriánk elmesélése után későbbre ígértek további tájékoztatást. A megoldás tehát még odébb van, addig is vigyen magával elemlámpát az, aki látni is akarja azt a buszt, amire felszáll, nem csak sejteni.