Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Nem várt 150 millióba kerülhet a BKV-nak a Köki-építkezés

2008.11.13. 00:33
Az Index információi szerint a BKV felügyelő-bizottsága vizsgálatot indít a Kőbánya-Kispest (Köki) buszvégállomás átépítésének az ügyében, ugyanis nem várt többletköltségek merültek fel.

Az Index úgy tudja, hogy a BKV felügyelő-bizottsága keddi ülésén úgy döntött, kivizsgálja a Köki átépítésével kapcsolatban felmerült többletköltségek ügyét. A metróvégállomás 1-1,5 éves átépítésének ideje alatt ugyanis ideiglenes buszpályaudvart kell létrehozni a jelenlegitől több mint száz méter távolságra.

Az Index információi szerint egy belső munkaanyag megállapította, hogy a kerülő a buszoknak 3-4 perc többletmenetidőt eredményez irányonként. Ezért 8-14 többletautóbuszra lesz szükség a menetidők betartásához. A nyolc busz abban az esetben kell, ha a Ferihegyi gyorsforgalmi úton a Kökinél megteremtik a balra kanyarodás feltételeit.

Ám a nyolcbuszos változat kialakítása is pénzbe kerül, ráadásul a Ferihegyi út gyorsforgalmi jellegét veszélyezteti egy ilyen kereszteződés. Tizennégy busszal többre abban az esetben van szükség, ha a végállomásuk a tervek szerint a metróállomás másik végére (a mostani P+R parkoló helyére) kerül.

Szakértői becslés szerint a 14 busz beállítása 150-200 millió forintos működési többletköltséget eredményez a BKV költségvetésében. Ráadásul a buszpark műszaki problémái miatt már most is feszített az üzemeltetés.

A Köki átépítésére 2003-ban kötött megállapodás szerint a beruházó R-Co Zrt. bevásárlóközpontot és új autóbusz-végállomást épít a jelenlegi, lerobbant állapotú végállomás helyén. Az építkezés több hónapig szünetelt, ám a napokban újraindult, mert a cégnek sikerült megegyeznie a környékbeli lakókkal.

Csakhogy a megállapodásban nem szerepel az, hogy ki fizesse a többletköltségeit annak, hogy a buszok az építkezés ideje alatt egy másik, ideiglenes végállomáson forduljanak meg. Az Index értesülése szerint a beruházó cég a fizetésre semmi hajlandóságot sem mutat. Ha pedig a BKV-nak kell fizetni a többletköltségeket, akkor könnyen előállhat az az eset, hogy többe kerül a leves, mint a hús.

Az R-Co Zrt. lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a KÖKI Terminál egy több tízmilliárd forint értékű komplex, városrész-megújító beruházás, amelynek során az R-CO Ingatlanforgalmazó Zrt. jelentős, több százmilliós nagyságrendű közösségi célú fejlesztéseket vállalt magára. Többek között új, fedett buszpályaudvar megépítését, és a csomóponthoz kapcsolódó metró-végállomás teljes felújítását, valamint egy új metróperon építését is vállalta a beruházó, több ezer négyzetméternyi új zöldfelület és rendezett közösségi területek létrehozásával együtt. A beruházó a megállapodás értelmében mindezeken felül az új gyalogos-felüljáró területén mind üzemi, mind kereskedelmi területeket kialakít a BKV Zrt. számára. A BKV-val és a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályával folyamatos egyeztetés zajlott az ideiglenes és végleges buszpályaudvar kapcsán. A Kerületi Szabályozási Terv kialakítása során az elsődleges szempont a tömegközlekedés megfelelő kialakítása volt, amelyet a BKV és a Fővárosi Önkormányzat alakított ki.