Emília
18 °C
26 °C

Fővárosi nem a kormányzati negyedre

2007.11.14. 17:37
Egy MSZP-s bizottsági tag tartózkodása miatt elutasította a fővárosi önkormányzat szakbizottsága a szabályozási keretterv módosítását, ami elengedhetetlen a kormányzati negyed megépítéséhez. A képviselők nehezményezték, hogy fontos kérdésekre nem kaptak választ.

Egy szocialista tartózkodás miatt nem fogadta el a Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési bizottsága szerdán a Nyugati pályaudvar térségét, az úgynevezett kormányzati negyedet érintő Fővárosi Szabályozási Keretterv módosítási javaslatát. A kérdésben végleges döntést a hó végén a közgyűlés hoz majd.

Ughy Attila a bizottság fideszes elnöke azzal indokolta az elutasítást, hogy az általuk feltett, döntően a közlekedéssel összefüggő kérdésekre a tervezők képviselői nem tudtak válaszolni. Horváth Gyula (MSZP) alelnök szerint az egy tartózkodás azért volt, mivel párttársa, akik környezetvédelmi szakértő, nem kapott megnyugtató választ arra, hogy hol, és miként pótolják a beépítés miatt megszűnő zöld területeket.

Ughy kifejtette, hogy válasz nélkül maradtak az olyan kérdések, hogy mi lesz a pályaudvar Eiffel-csarnokával, hol, milyen villamosközlekedési változások lennének. Nem kaptak választ arra a Ráday Mihály (MSZP) által felvetett kérdésre sem, hogy mi lesz a sorsa a területen lévő, országosan egyedülálló műemlék fűtőháznak.

A villamosok esetében szó esett a 47-49-esek Podmaniczky utcai továbbvezetéséről, illetve a 47/49-12/14-es járatok összekötéséről, valamint a 2-es villamos vonalának továbbvezetéséről. A politikus utalva arra, hogy a pályaudvar Európa-szerte egyedülálló XIX. századi műemlék, úgy vélte, hogy "csak bizonyos érdekköröknek" kedvezne az, ha mindenféle boltok, üzletek kerülnének az Eiffel-csarnokba. A politikus szerint nincs megnyugtató válasz arra sem, hogy mi lesz a sorsa a Ferdinánd hídnak, amelynek egyik lehajtója helyére egy kormányzati épületet terveztek.

Horváth Gyula közölte, hogy a felvetések többsége nem a szabályozási tervhez kapcsolódott. Az ugyanis, hogy miként alakulnak a közlekedési viszonyok, melyik villamos merre jár majd, nem a szabályozási tervre tartozó kérdés. Mint ahogy az sem, hogy nemzetbiztonságilag védhető-e a kormányzati negyed, vagy, hogy mi lesz a pályaudvar Eiffel-csarnokával. A szabályozási terv azt határozza meg, hogy mekkora lehet egy adott térségben a beépítés mértéke - jegyezte meg.