Ödön
1 °C
11 °C

Hogyan lesz kész hétfőig az Örs vezér téri metróállomás?

2007.08.17. 13:17
Az utasok már napok óta arról beszélnek az Örs vezér teréről induló metrópótlókon, hogy az átépített végállomás nem lesz kész az augusztus 20-i határidőig. Mint kiderült, ez nem is volt célja a BKV-nak, mert a határidő november 30. Az utasok az állomást ennek ellenére már hétfőtől használhatják. Nézze meg, hogy állnak a munkálatok most!
Az eredeti terveknek megfelelően augusztus 20-án indul újra teljes vonalon a kettes metró. (Fotók: Barakonyi Szabolcs)
Az állomásokat, szintén az eredeti tervek szerint, november 30-ig kell befejezni az építőknek.
Addig egy paravánnal választják el az építkezési területet az utasoktól, az ígéretek szerint a munkák nem járnak fennakadással.
Az Örs vezér téri állomás áll a legrosszabbul a most felújított állomások közül, a Pillangó utcával és a Stadionok megállóval előrébb tartanak. A három állomás felújítása és a vágányok cseréje 11 milliárd forintba került.
A munkák elején éjjel is dolgoztak az állomásokon, majd leálltak vele, a cég szerint nem a környékben tiltakozó lakók miatt. Az ütemtervük szerint egyébként sem dolgoztak volna. Pénteken már kora hajnalban is dolgoztak a munkások az Örsön, korábban ez nem volt jellemző.
Az év végéig megépítik a Stadionok állomáson és a Pillangó utcánál a mozgólépcsőket és lifteket. A budapesti metró történetében még soha nem épült lift. A már felújított állomásokon folyamatosan alakítják ki a vakvezető taktilis sávokat is.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület kezdettől fogva bírálta az Örs vezér téri állomás megépítését, szerintük ugyanis össze kellett volna kötni a kettes metrót a gödöllői HÉV-vel. Ha átszállás nélkül juthatnak el a külső kerületiek, illetve az agglomerációban élők a belvárosba, akkor nagyobb kedvvel térnének át az autóról a tömegközlekedésre.
A metrópótlásért – az elmúlt évekhez hasonlóan – sok kritikát kapott a BKV, habár ahol lehetséges volt, ott buszsávokat alakítottak ki a csuklós Volvo buszoknak.
A Kerepesi úton a város felé haladó buszok a lebetonozott HÉV-vágányokon közlekedtek, így kikerülték a reggeli dugókat.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?