Erzsébet
1 °C
4 °C

Jöjjön velünk a 4-es metró alagútjába!

2008.07.02. 20:50
Helyszínen mutatta be a 4-es metró alagútépítését és a budai állomásokat a DBR Metró Projektigazgatóság. A fúrópajzsok a legutóbbi ütemtervnek megfelelően haladnak.

A legutoljára elfogadott ütemterv szerint halad a 4-es metró építése, jelentette ki a 4-es metrót építését koordináló társaság mérnöke a beruházás helyszíni bejárásán, ahol újságírók a metró szállítóvonatával végigutazhattak az eddig elkészült szakaszon.

Videó az alagútról, és a csajokról, akiknek nem kell - 02:22

A helyszínen kiderült, hogy a déli fúrópajzs már 250 méterrel elhagyta a Móricz Zsigmond körtéri állomásszerkezetet, és az Etele tértől összesen 2700 métert tett meg. Párja, az északi fúrópajzs még a körtéri állomáson tartózkodik, ez a szerelvény 2300 méter utat hagyott maga után.

Koedukált metróépítés

A pajzsok naponta 15-20 métert tesznek meg. A szállítóvonat vagy a műszakváltás tucatnyi munkását viszi a helyére, vagy a kitermelt földet szállítja el csillékben. A kitermelt föld mintegy száz méter hosszú futószalagon jut el a fúrópajzstól a csillékig.

A fúrópajzs a koordináló mérnökcég szerint az első, 10 állomásos szakasz mintegy 40 százalékánál tart. Az alagúthoz tartozó állomások egyszerre épülnek, építésük egyelőre a legutóbb elfogadott ütemterv szerint halad. A jelenlegi állapot szerint a 4-es metrót 2011 júliusig adják át.

Aláírható a metrótámogatási szerződés

Megkapta a felhatalmazást a kormánytól a Nemzeti fejlesztési Ügynökség (NFÜ) arra, hogy megkösse a fővárossal a 4-es metró támogatási szerződését - jelentette be Budai Bernadett kormányszóvivő szerdán sajtótájékoztatón. A szóvivő elmondta: a szerződés megkötésének feltétele, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak kiegészítő információkkal és pontosításokkal kell kiegészítenie a beruházás dokumentációját. A végső döntés arról, hogy megkapja-e a támogatást az uniótól a projekt Brüsszelen múlik - mutatott rá Budai Bernadett. Az Európai Bizottság bizonyos szakmai szempontok alapján mérlegel - tette hozzá. A jelenlegi kalkulációk szerint 517 milliárd forintba kerül a teljes 4-es metró beruházása. Az állam és a főváros közötti, a metróberuházás finanszírozására kötött szerződés 320 milliárd forint. Az uniótól összesen 224 milliárd forintot remél a főváros.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?