Zöld utat kapott a 4-es metró 2. szakasza

2008.01.30. 16:16
Megkapta a környezetvédelmi engedélyt a 4-es metró II. szakasza - értesült az Inforádió. Az érintett szakhatóságok több feltételt szabtak, így például részben megmarad a 7-es busz, de nem kap buszsávot, nem lesz kerékpárút, és az alagútépítésnél különösen figyelni kell a Róna utca körzetében várható nagyobb mérvű vízbetörésre.

A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség szerdán tette közzé, hogy megadta a 4-es metró Baross tér és Bosnyák tér közé tervezett második szakaszára a környezetvédelmi engedélyt. A döntés 675 ezer forint díj ellenében megfellebbezhető az országos hatóságnál, közölte az Inforádió.

Az engedély külön felhívja a figyelmet a Róna utca körzetében várható nagyobb mérvű vízbetörés veszélyre, ezért a kritikus szakaszon részletesebb geológiai vizsgálatok elvégzését írja elő.

A dokumentum szerint a leghatékonyabb terelési változat esetén a Thököly útra csak a tömegközlekedési járművek hajthatnak be az építés alatt. A gépjárműveket a közeli párhuzamos utakra terelik, ezért szükség lesz az Egressy út és a Mogyoródi út, Mexikói út és Hungária körút közötti szakaszának bővítésére. A torlódások mértéke a bővítés ellenére is emelkedik majd.

A VII. kerület állásfoglalása szerint a metró megépülése után sem váltható ki teljes egészében a felszíni 7-es busz, hogy az utasok átszállás nélkül eljuthassanak a Ferenciek tere és a Váci utca irányába. Terézváros emellett nemcsak a Bosnyák térre, hanem minden tervezett metrómegállóhoz P+R parkolót követel.

A közlekedési hatóság a csatolt szakvélemény szerint nem ért egyet buszsáv létesítésével a Thököly úton akkor, amikor csak egy autóbusz járat marad és a létesítendő metrótól vonhat el utasokat. Nem ért egyet a tervezett kerékpárúttal sem, mert a korábbi tervek nem tartalmaznak a Thököly útra kerékpárutat. A hatóság azt is ellenzi, hogy a meglévő parkolókat visszapótlás nélkül megszüntessék a Thököly úton.
A jelenlegi tervek szerint a 4-es metró második szakasza 2011 és 2013 között épülne meg összesen 163 milliárd forintból.