Erzsébet
1 °C
4 °C

A 3-as vonalán járhat a 4-es metró

2008.09.11. 11:09
A 3-as vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat a BKV, tudta meg az Index. Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.

Az első 4-es metróra szánt automata, vezető nélküli szerelvények 2010 januárjában érkeznek Budapestre, derült ki a napokban a gyártó Alstom katowicei üzemében tartott tájékoztatón. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere az Indexnek elmondta, hogy vizsgálják a lehetőséget, hogy lehetne üzemeltetni a metrókocsikat, hogy ne álljanak tétlenül a metró átadásáig.

A legutóbbi metrójelentés szerint a 4-es metró átadásának határideje 2011 első féléve, de szakemberek elképzelhetőnek tartanak további csúszást is. Már korábban felmerült az a probléma, hogy a metrókocsikhoz két éves garancia jár, ha pedig ezalatt a két év alatt a remízben állnak a szerelvények, akkor később nagyon sokba kerülhet a hibák javítása.

A DBR Metró Projektigazgatóságnál az Index kérdésére elmondták: fennáll a lehetősége annak, hogy a 4-es metró szerelvényei a 3-as vonalán közlekedjenek majd, de csúcsidőn kívül és nem automata, hanem vezetős üzemmódban.

Hozzátették: ahhoz, hogy ezzel a lehetőséggel túl sok korlátozás nélkül lehessen élni a szerelvények gyártójával, az Alstommal ki kell vetetni a vezérlési rendszeréből a vezetős üzemmódnál beépített sebességkorlátozást és meg kell egyezni velük a garancia feltételeinek pontosításáról.

Az automata kocsikon is van vezérlőpult alapesetben arra, hogy üzemzavar esetén manuálisan is ki lehessen hozni a vonatokat az alagútból. Kézi vezetés esetén a sebességet 60km/órában maximálja a rendszer. A 3-as vonalon látnak erre lehetőséget az este 8 óra utáni csökkent forgalomban.

A felújított 2-es metró vonalára majdnem ugyanolyan Alstom szerelvények érkeznek, mint majd a 4-esre, azzal a különbséggel, hogy ezek a kocsik alapvetően nem automata, hanem emberi vezetésűek. Ebből a sorozatból mutatták be az első összeszerelt darabot múlt héten a lengyelországi Alstom-üzemben. A 2-es vonalra már idén októberben megérkezik az első vonat, de utasokat várhatóan csak jövő februártól szállít.

37 metró = 65 milliárd forint

A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta. A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?