Árpád
-2 °C
3 °C

Négy hónap után elindult a metró fúrópajzsa

2009.01.07. 17:49
Január 6-án, négy hónapos leállás után elindult a 4-es metró északi fúrópajzsa, most 180 méterre van a Gellért tértől, tudtuk meg a DBR Metró Projektigazgatóságtól. A pajzs nem megy messzire, a Gellért téri állomás közelében beéri a déli fúrópajzsot, azután mindkét szerkezet áll még egy hónapot az állomás előtt.

A DBR Metró projektigazgatóságának tájékoztatása szerint a pajzsos munkálatokat a Szent Gellért téri állomáshoz közel függesztette fel a kivitelező tavaly augusztusban. Decemberben megszületett a hatóság jóváhagyása az alagútépítés folytatásához.

A BAMCO konzorcium e jóváhagyás birtokában kedden elindult az északi pajzzsal, de csak a Szent Gellért téri állomás peronalagútjáig tudja megépíteni az alagutat. Az északi pajzs, ami műszaki problémák miatt lemaradt az alagútépítés kezdetén a később induló déli pajzstól, jelenleg a Gellért tértől 180 méterre van, a déli pajzs valamivel közelebb várja a továbbindulást.

A pajzsokat csak az állomás és a peronalagutak belső falazatának megépítése után lehet áthúzni a Gellért téri megállón, ugyanis a szerkezeteket - a Műegyetem Ch épületének állagmegóvása érdekében - vízzáróvá kell tenni. Az átkötő alagút (ennek elmaradása miatt állította meg a hatóság az alagútfúrást) szakmai nyelven rábontással épül meg a pajzsok áthaladása után, a szükséges biztonsági garanciákkal.

A BAMCO az új ütemterv szerint február végén húzhatja majd be a pajzsokat a Gellért téri állomásszerkezetbe, aztán az ilyenkor szokásos karbantartás után, március közepén kezdődhet meg a Duna alatti alagútépítés, és előreláthatólag egy hónapig, azaz április közepéig fog tartani.

A Duna alatti alagútépítés idején a pajzsokat még Kelenföldről szolgálják ki. Amint a pajzsok átértek a Duna alatt, kiszolgálásuk fokozatosan áttevődik a Gellért térre. A kitermelt földet a rakparton szállítják a Lágymányosi hídig, innen viszik el a korábbi három lerakóhelyre (az egyik Dél-Pesten van, a másik kettő Tárnok közelében). A teherautó-forgalom nem változik, óránként három-négy járművet jelent majd.

Eredetileg az északi pajzsnak kellett volna elől haladnia, de műszaki okokból a sorrend időközben felcserélődött. A Fővám téri állomás kialakítása, a munka ottani ütemezése miatt az északi peronalagút tudja majd korábban, előre láthatóan április közepén fogadni a pajzsot, így a sorrend a Gellért téren visszaáll a szerződésben foglaltakra. A második - déli - pajzs április elején kezdi meg a tervek szerint az alagútépítést a Duna alatt, és előreláthatóan május elején éri el a Fővám téri állomást.

A Fővám téren a szakemberek a Duna alá benyúló negyvenméteres peronalagutakat húsz méterrel eltolják a Kálvin tér irányába, hogy távolabb kerüljön a folyó medrétől. A munkálatok felgyorsítására még tavaly ősszel építeni kezdték peronalagutaknak a változtatások által nem érintett részeit.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?