Jónás, Renátó
5 °C
18 °C

Megint hannoveri villamosokat vesz a BKV?

2007.05.22. 14:34
Ismét felvetődött, hogy használt német villamosokat vásároljon Budapest. Állítólag több ajánlatot is kapott a BKV, ezek közül a hannoveriekéről biztosan folynak az egyeztetések. Korábban óriási vita kerekedett abból, hogy hétmilliárd forintért 66 szerelvényt vásárolt a magyar főváros Hannoverből.

Húsz újabb hannoveri villamos beszerzését fontolgatja a BKV vezetése, erősítette meg a Hírszerző értesülését Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója. Ehhez Zelenák Tibor, a társaság sajtóosztályának vezetője még annyit tett hozzá, hogy több használt jármű beszerzésére is kapott ajánlatot a BKV, ezek közül csak az egyiket jelentik a hannoveri villamosok.

Még nincs döntés

Mindkét nyilatkozó hangsúlyozta, hogy még nem született döntés az ügyben, így a vásárlás konkrétumairól sem árultak el részleteket.

Annyi bizonyos, hogy Hannoverből korábban már vásárolt Budapest használt szerelvényeket, amelyeket a magyar műszaki előírásoknak megfelelően alakítottak át. Ilyen járatok közlekednek az 50-es vonalon és a 3-as vonalon.

Korábban Vajda és Atkári vitázott ezen

Érdekesség, hogy amikor a hannoveri villamosok beszerzésének ötlete bő fél évtizeddel ezelőtt először merült fel, az akkori két főpolgármester-helyettes, Vajda Pál (MSZP) és Atkári János (SZDSZ) heves vitát folytattak, és úgy tűnt Demszky Gábor is ellene van a hannoveri járművek megvásárlásának.

2001-ben hosszas vita után a Fővárosi Közgyűlés szocialista és fideszes képviselői megszavazták, hogy hétmilliárd forintért vegyen hannoveri villamosokat Budapest. A 2001-2002-ben beszerzett villamosokból jelenleg 76 közlekedik a magyar fővárosban.

Már egyik helyettes sincs a posztján

Időközben mindkét helyettesétől megszabadult Demszky (az egyiket, Atkárit ő maga mentette fel a munkavégzés alól, ő ma már a Fővárosi Közgyűlésnek sem tagja). Vajda pedig saját pártjában szorult háttérbe, és ő sem városatya többé, viszont egy közművállalatnál kapott magas, de nem túl befolyásos pozíciót (a közterület-fenntartók igazgatósági elnöke lett, de nem vezérigazgatóként).

A hannoveri ötlet egyébként Vajdától származik, és most az utóda, a szocialista Hagyó Miklós által felügyelt BKV vetette fel a további ilyen Siemens-gyártmányok beszerzését.

A hannoveri járműveket a német Düwag cég gyártotta, amely immár Siemens Transportation Systems néven működik, és egyébként ez a vállalat szállította a Combinókat is Budapestre.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?