A DBR Metró Projekt Felügyelő Bizottsága tagjaként Ughy Attila már korábban is nehezményezte, hogy kirívóan hosszú időn keresztül nem tartották szükségesnek a testület összehívását, olvasható a levélben.
A felügyelő bizottság ellenzéki tagja, aki egyben a főváros városfejlesztési bizottságának is az elnöke, úgy látja: a fúrópajzs leállításával olyan helyzet állt elő, ami megköveteli, hogy halasztást nem tűrve összehívják a testület tagjait.
Hagyó Miklós sajtótitkárságán azt közölték, hogy a főpolgármester-helyettes augusztus 25-éig szabadságát tölti; várhatóan ezt követően válaszol a városfejlesztési bizottság elnökének levelére.
A múlt héten az Index.hu számolt be arról, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Szent Gellért térnél, így a fúrópajzsok két hónapra leállnak. A Fővám térnél újabb 2-4 hónapra meg kell majd állnia a fúrópajzsoknak az állomás építésének csúszása miatt.
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere akkor azt közölte az MTI-vel, hogy azért kellett leállítani a munkálatokat, mert egy átkötő alagútra nem kért engedélyt a kivitelező; a Bamco konzorcium ugyanis nem gondolta, hogy az szükséges. A projektigazgatóság szerint ugyanakkor nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása, mert több munkafázis előrehozható.
A 4-es metró építtetője, a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül alakított önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium, az állomásokat pedig külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik.