Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Újpest Káposztásmegyerig kényszerítené a 3-as metrót

2008.03.13. 07:20
A IV. kerület bepereli a Fővárosi Bíróságon a fővárost: azt kérik, hogy a hármas metró beruházásának elmaradt szakasza miatt állapítsák meg a károkozás tényét.

Pert indít Újpest a főváros ellen a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításáért, derül ki a csütörtöki Népszabadság egyik cikkéből. A IV. kerület azt kéri a Fővárosi Bíróságtól: a beruházás elmaradása miatt állapítsa meg a károkozás tényét. A keresetet március végén, de legkésőbb április közepéig benyújtják, tájékoztatta a Népszabadságot Derce Tamás, Újpest polgármestere.

A kerület polgármestere hangsúlyozta, hogy a Káposztásmegyeren élő 25-30 ezer ember annak idején a metróépítés tudatában vásárolt lakást, de a metróépítéssel 1990-ben felhagytak.

Mindennek ellenére a fővárosi szabályozás máig építési tilalommal sújtja a nyomvonal területeit. Az ott lévő ingatlanok forgalomképtelenek, eladhatatlanok, így a kerület jelentős bevételektől esik el hosszú évek óta, tette hozzá Derce.

Újpestnek azonban nem a kártérítés a fő célja, hanem a 3-as metró továbbépítése az eredeti terveknek megfelelően, azaz Újpest városközponttól egészen a káposztásmegyeri lakótelepig, olvasható a lapban. Ha a Fővárosi bíróság igazat ad a kerületnek, akkor az már alap lesz a tarthatatlan helyzetből való továbblépéshez.

Derce szerint többször is kértek már tájékoztatást a fővárostól, hogy mi lesz a metróvonal régen megtervezett, de soha meg nem épített további 5-6 állomásával, de érdemi választ egyszer sem kaptak.

Az eredeti tervek szertin egyébként a hármas metró az újpesti vasútállomásiog haladna a föld alatt, onnantól pedig a 14-es villamos nyomvonalán futna tovább Káposztásmegyereig, emlékeztet a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy ennek a szakasznak a megvalósulása 30 milliárd forintba kerülne, de a főváros tervei közt egyáltalán nem szerpel a vonalhosszabbítás.

Derce elmondta, hogty a perindításhoz az utolsó lökést a 4-es metró építésének elkezdése és a BKV - Újpestet igencsak sújtó - járatritkítási terveinek nyilvánosságra kerülése jelentette.